  • Data: 2022-04-26 12:37:10
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.04.2022 o 12:25, Olin pisze:

    > Czym się różni "droga" od "odległości"?

    Z ego co pamiętam to droga od odległość przebyta w czasie.

    > Jak słusznie zauważyłeś "Przestrzeń i czas póki co są ciągłe."
    >
    > Prędkość to, mówiąc po szkolnemu, droga przez czas, więc niby czemu iloraz
    > dwóch wielkości ciągłych miałby być dyskretny?

    Dobre pytanie - spojrzałem od drugiej strony - przyspieszenie zależy od
    energii (i masy). Energia jest dyskretna (masa chyba też), więc
    założenie, że przyspieszenie też nie wydaje się bardzo egzotyczne.
    Prędkość podobnie. Droga już różnie. Droga zmierzona w danej chwili jest
    ciągła, bo czas jest ciągły i możesz ją mierzyć w dowolnej chwili. Droga
    przebyta przez ciało od bezruchu do zatrzymania byłaby już rzeczywiści
    dyskretna, bo byłaby pochodną dyskretnych wartości energii potrzebych do
    rozpędzenia i zatrzymania ciała i tu pozornie marcin ma racją (pisze
    pozornie, gdyż nie jestem pewien czy rzeczywiście ma). Tym niemmniej
    paradoks zenon nic nie mówi to tym że w miejscu docelowym masz mieć
    zerową prędkość:P

    Przyznam że ciekawa dyskusja:P

    --
    Shrek