  • Data: 2022-03-29 07:27:50
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-03-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale nie jest - co chcociażby wynika z szybkiej ścieżki i odbiło się
    > czkawką przy określaniu skuteczności.

    Powinieneś oceniać po procesie przebadania, a nie po tym jak się coś
    zachowuje w walce z dziczą tym bardziej, że mówimy o tej częsci badań,
    która dotyczy wpływu na organizm ludzki a nie wirusa.

    > Nie do końca - zarówno w jednym jak i w drugim przypadku przewidywaliśmy
    > na podstawie naszej wiedzy i doświadczenia. I w pierwszym przypadku
    > koncertowo daliśmy dupy, mimo że mieliśmy tak naprawdę wszelki podstawy
    > żeby to przewidzieć. Więc albo ludzie którzy to robili okazali się
    > słabymi specjalistami, albo pominęli ten aspekt celowo. Wnioski nie są
    > optymistyczne - prawda?

    No nie, bo dwa różne obszary mogą mieć zupełnie różne prawdopodobieństwa
    określenia poprawnego zachowania.

    > TAk jak pisałem historia zna setki podobnych wpadek - rury z ołowiu,
    > azbest wszędzie... to pierwsze co mi do głowy przychodzi. Z ciewakostek

    To nie są dobre przykłady, bo nikt wtedy nie prowadził badań
    dopuszczających, a po prostu brało się materiały, które uznano z
    jakiegoś powodu użyteczne. Rury ołowiane stosowano ze względu na łatwość
    obróbki i tyle się liczyło. Nikt się nie interesował jaki to ma wpływ na
    zdrowie skoro nikt nie padał trupem.

> [...]
    > wpadł na pomysł, żeby generatory umieścić pod poziomem gruntu w
    > elektroni nad oceanem. A po wszystkim akcję ratunkową prowadzili tak
    > skutecznie i przemyślanie, że ruskie w czarnobylu to był szczyt
    > ogarnięcia przy nich. W efekcie cztery wyjebane reaktory. Niemożliwe a
    > się stało:( Więc ten tego. Jak słyszę od tych samych ekspertów, że
    > najlepiej w historii przebadali preparat tylko mimo tego, że w zasadzie
    > wszelkie dane mówiły że skutecznośc jebnie a tego akurat przewidzieć
    > nie mogli, ale jeśli chodzi o bezpieczeństow to jest git, to wcale tak

    Nie znam szczegółow ale przy szczepionkach badania są dość mocno
    empiryczne, a przy reaktorach chyba do końca się tak nie da? :)

    > Czyli jest oczywiste, że wszyscy są zgodni że jest bezpieczny ale jakby
    > się okazało że jednak nie, to w sumie z tą zgodnoscią to była taka
    > metafora a jak zacząć analizować, to w sumie nikt tak nie powiedział:P

    Tak to już bywa :)

    > No nie - to oznacza że _była_ skuteczna;)

    jak podasz ponownie to nadal jest

    --
    Marcin