  • Data: 2022-02-14 14:20:52
    Temat: Re: Korelacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Feb 2022 13:13:15 +0100, Olin wrote:
    > Kiedy Shrek rzucał tłita z korelacją dla zakażeń, to nie pisałeś o
    > fluktuacjach.

    Bo za duza roznica.
    Czy raczej za mala - jesli wsrod nowych zachorowan mamy proporcje
    mniej wiecej taką, jak zaszczepionych w spoleczenstwie ogólem -
    to koliduje z 95% efektywnoscia szczepionki.
    I z 70%. I z 50%.

    Za to pisalem o mozliwym wplywie innych czynnikow na wyniki, np grup
    wiekowych.

    > Pokazałem, że dane o zakażeniach są niewiele warte, bo nie oparte o badania
    > reprezentatywnych grup w poszczególnych województwach. Wystarczy, że

    Za to masz wyniki ze wszystkich stwierdzonych zachorowan.
    A to juz duze liczby.

    > foliarze przestaną się testować i wyjdzie, że zakażeni to sami
    > zaszczepieni.

    Owszem, moze sie tak zdarzyc. Z drugiej strony - jak stan sie
    pogorszy, to pojda szpitala i tam ich przetestuja.
    Do zwyklego lekarza tez nie pojdą?

    A z kolei zaszczepieni ... beda sie tak profilaktycznie testowac?
    A do lekarza ze "srednim przeziebieniem" pojda, czy nie?
    Bo grypa sama przejdzie, a przeciez zaszczepieni sa.

    Dodaj do tego, ze niektorzy pracuja bardziej fizycnie, i taka choroba
    ala grypa przeszkadza, trzeba zwolnienie,
    inni i tak pracuja z domu zdalnie,
    a emeryci wcale nie pracuja i im sie do lekarza nie musi spieszyc ...

    > Na szurskich tłiterach wystrzelą korki od szampanów, że oni
    > od początku mieli rację.
    > Dlaczego umierają, choć się nie zakażają, nie wyjaśnią.

    Ale sie zakazaja. Tak samo, jak szczepieni.

    P.S. Juz uslyszalem jakas reklame rządową "zaszczep sie - szczepionka
    chroni przed ciezkim przebiegiem choroby covid".

    Jest tu jakas data?
    https://www.gov.pl/web/szczepimysie/spoty-promocyjne

    https://www.youtube.com/watch?v=wPJJy_4pecI
    "Ponad 95% osob ponizej 45 roku zycia, ktore zmarly na Covid,
    to osoby niezaszczepione"
    Chyba sie pokrywa z danymi z ostaniego miesiaca, ale w spocie
    czas nieokreslony - male oszustwo statystyczne?

    https://www.youtube.com/watch?v=3dhHzr0TjRg
    a to z kiedy?
    Mial rzad nadzieje, ze szczepionka zatrzyma fale zachorowan,
    czy z falszywych informacji promuje wylęgarnie epidemii?
    :-)

    A to
    https://www.youtube.com/watch?v=czMqItP95K8

    podpada pod
    https://www.gov.pl/web/szczepimysie/szczepionki-prze
    ciw-covid-19--walczymy-z-falszywymi-informacjami-sto
    pfakenews
    "walczymy z fałszywymi informacjami #StopFakeNews"

    :-)

    i jeszcze
    https://www.gov.pl/web/szczepimysie/dementujemy-niep
    rawdziwe-informacje

    "Fake news #2 - nie ma dowodu epidemiologicznego, że szczepionki
    zadziałały

    Szczepionki w historii ratowały życie milionom osób. Masowe
    szczepienia znacząco ograniczyły śmiertelność na gruźlicę,
    wyeliminowały groźną dziecięcą chorobę polio. Tak samo było z odrą,
    której epidemia została szybko zatrzymana po wynalezieniu szczepionki.
    Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) z powodu spadku szczepień
    przeciwko tej zaraźliwej chorobie odnotowano wzrost zachorowań na
    odrę. Szczepionki to kamień milowy w naszej walce z COVID-19."

    Nie odmawiam sukcesow innym szczepionkom.
    Ale jak to sie ma do Covid-19?

    No dobra - chronia przed ciezkim przebiegiem.

    "Fake news #11 - szczepionki są nieskuteczne, bo ludzie chorują dalej,
    nawet po szczepieniu.

    Warto zaznaczyć, że szczepionki przeciw COVID-19 nie są panaceum,
    hamującym inne schorzenia i gwarantującym wieczne życie. Nie ma też
    preparatów gwarantujących 100% ochronę przed zakażeniem. Przypadki
    zachorowań na COVID-19 i ciężkich powikłań mogą się zdarzyć nawet po
    szczepieniu. Jednak przyjęcie szczepionki chroni przed ciężkim
    przebiegiem choroby i śmiercią."

    Nie ma szczepionek o 100% skutecznosci w ochronie przed zakazeniem.
    A jaka jest skutecznosc obecnie? 95%, 70%, 50% ... 10%, 0% :-)

    J.