    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Korelacja
    Date: Fri, 11 Feb 2022 17:07:24 +0100
    <pov8cym5b0h1$.waxbo41k5o1a.dlg@40tude.net> <a...@w...eu>
    <me3lm3nqjus0$.1jp50u9qpaub2.dlg@40tude.net>
    <62053577$0$6646$65785112@news.neostrada.pl>
    <su53nk$1bmj$1@gioia.aioe.org>
    <6n3iprbtua03.1549tbivchhxr$.dlg@40tude.net>
    <su5e39$1r81$2@gioia.aioe.org> <su5f4j$ed8$1@gioia.aioe.org>
    <su5g6i$sp9$2@gioia.aioe.org> <su5hsd$1p9c$1@gioia.aioe.org>
    <su5ila$3oe$1@gioia.aioe.org> <su5prd$1jfd$1@gioia.aioe.org>
    <su5smq$11cu$1@gioia.aioe.org> <su5umv$p8$1@gioia.aioe.org>
    <su5vpj$ia7$1@gioia.aioe.org>

    > a czytasz - uważnie - spada z 2 powodów

    Ale ja nie pytałem czy spada i z jakich powodów.
    Pytałem z jakiego pułapu spada. Z jakiegoś musi, skoro spada...

    > 1) zanikają przeciwciała, a nie potrafi wytworzyć odporności komórkowej.
    > 2) wariantów przed którymi chroniła jest coraz mniej w przyrodzie

    Czyli przeciwko omicronowi ma 0 skuteczności od samego początku, czy
    dopiero po jakimś czasie?

    > to są 2 przyczyny - tak zapewne skuteczna była przeciw wariantowi alfa,
    > a z kolejnymi wariantami już coraz gorzej, a skoro starych wariantów
    > jest coraz mniej, więc i skuteczność spada. Ale i na tamten wariant
    > skuteczność spadała w czasie

    Skup się. To, że spada już ustaliliśmy.
    To, że szczepienia na omicron nie są aż tak skuteczne jak były przeciwko
    wcześniejszym wariantom, to też już ustaliliśmy (dlatego naukowcy
    zalecają dawki przypominające... żeby odbudować odporność... nadążasz?)

    Więc to, że skuteczność spada z czasem, nie oznacza, że szczepienia nie
    są skuteczne i są bez sensu, a szury miały rację.

    Nadążasz, czy za szybkie tempo?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr