  • Data: 2022-01-06 09:00:00
    Temat: Re: Kontrola zus
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >> Chorobowe nie jest u nas urlopem.
    >
    > Bo u nas urlop to wolne,

    Weekend to też urlop;) U nas urlop to urlop i masz (w uproszczeniu)
    obowiązek go wykorzystać w całości. A zwolnienie to zwolnienie i w
    zależności od okoliczności.

    > choć jest też przecież urlop zdrowotny, ale w
    > angielskim to bliżej nieobecność (opuszczenie)... sick leave vs annual
    > leave.

    No w korpo sick leave to właśnie nasze zwolnienie L4.

    > No i dlatego gdzieindziej postuluję aby to była kwestia umowy pracodawcy
    > z pracownikiem.

    A ja dlatego jestem przeciwny;) Jak piszesz nawet w cywilizowanych
    krajach niby masz, a chodzisz na bezpłatne bo cię wywalą. A polska
    cywilizowanym krajem jeszcze nie jest.

    > Co do reszty rzecz sprowadza się do tego, że np. płacisz
    > połowę podatków (dochodowych) niż płacisz obecnie i jakąś niewielką
    > część tego co idzie na zus a co kiedyś z odsetkami będziesz mógł dostać.

    A był w tej bajce smok? Bo przypominam że w tym samym wątku proponowałeś
    jeszcze spłacić dzisejszych emerytów z "dodatkowych dochodów państwa":P

    > I z tej różnicy opłacasz ubezpieczenie medyczne i odkładasz sobie na
    > emeryturę.

    To nie zadziała. Nie ma prawa zadziałać w kraju rozwijającym się, o
    kolonialnej strukturze gospodarki w dodatku niestabilnym politycznie. Po
    prostu co byś nie zrobił okaże się że albo po drodze jebnie albo twoje
    oszczędności będą na końcu nic nie warte. Znaczy pomijając już ten
    pierwszy punkt o obniżce podatków i spłaceniu obecnych emerytów z tej
    obniżki;)

    > Tak to jednak w paru krajach funkcjonuje i niekoniecznie musi
    > prowadzić do skrajnej biedy części społeczeństwa.

    Hmmm. Napieraj a powiemy ci w czym te kraje różnią się od polski:P No i
    dodaj jak długo to tam funkcjonyje.

    > Tak sobie z ciekawości zerknąłem na skrajnie patologiczne pod względem
    > opieki medyczne USA, ile tam jest bezdomnych, którymi się co pewien czas
    > epatuje, i wcale nie jest pod tym względem aż tak źle - ze 3-4x mniej
    > niż w takim UK, Francji, NZ... długość życia odrobinę krótsza.

    No ale sam widzisz, że z suchych danych niekoniecznie widać to co gołym
    okiem, że tam jest patologia. Pewnie chiny by wyszły jeszcze lepiej,
    tylko niekoniecznie musi się to poktywać z opinią przeciętnego chińczyka
    z prowincji;)

    --
    Shrek