  • Data: 2005-07-02 05:53:42
    Temat: Re: Kontrola z Energetyki.
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 1 lip o godzinie 18:22, na pl.soc.prawo, Elektronik napisał(a):

    > Co zrobić aby Rejon odstąpił od tego głupiego pomysłu?

    Nie bardzo masz co zrobić :(

    > Dla mnie to tragedia bo musiałbym pruć ściany, kłaść na nowo kable,
    > wymieniać skrzynię licznikową, czyli kilka tysięcy zł w plecy.

    1. Wniosek o wydanie warunków technicznych przyłączenia (~120zł)
    2. Opłata przyłączeniowa (~100zł za zamówiony 1kW)
    3. Wykonanie/przystosowanie istniejącej instalacji do nowych warunków
    zasilania - tutaj to jest uzależnione od konkretnych warunków :(

    > Wkurzyłem się na kontrolera i powiedziałem mu, że mogę płacić za prąd zużyty
    > w pokoju gdzie naprawiam te graty wg nowej taryfy na rzemiosło pod
    > warunkiem, że to Rejon Energetyczny sfinansuje mi przebudowę bo ja nie mam
    > na to kasy.
    > Oczywiście gość mnie wyśmiał.

    No niestety - nie sfinansują Ci tego.
    ZE ponosi koszty budowy przyłącza, bez względu czy to jest budowa stacji
    trafo, linii napowietrznej czy kablowej o l=350m ;)
    Ciebie interesuje tylko opłata przyłączeniowa, np zamawiasz 16kW - mnożysz
    to przez ok 100zł - to Twój koszt przyłączenia.
    Teraz jest o wiele taniej niż było jeszcze parę lat temu, kiedy to nie było
    opłaty przyłączeniowej takiej jak teraz - tylko to właśnie obiekt
    przyłączany musiał swoim sumptem stawiać np. stacje trafo, budować linię
    napowietrzną - którą potem musiał przekazać na rzecz ZE i do jej
    eksploatacji !!!!

    > Poradzcie jak z tego wybrnąć.
    > Są jakieś przepisy na obronę takich maluczkich jak ja?

    No nie wiem, ale raczej nie masz szans na ominięcie tego :(
    Moim zdaniem, po prostu nie wiedziałeś że będziesz musiał mieć nowy
    przyłącz dla swojego zakładu.

    Nie mam pojęcia o sprawach definicji "zakład" - czy to musi być cały
    budynek, czy wystarczy wydzielenie z domu mieszkalnego pokoju i ten pokój
    będzie nosił znamiona "zakładu" - może taka droga będzie skuteczna?

    Bo przecież rzesza ludzi prowadzących jednoosbowe DG jako adres siedziby
    podaje swoje mieszkania w blokach - czy oni tez powinni posiadać liczniki
    dla "DG"? Biorąc pod uwagę że mają np. 3 pokoje - to do tego licznika
    podłączą dwa gniazdka ? ;)

    BTW: pisałeś że masz kogoś "życzliwego" - nie zdziw sie jak teraz wpadnie
    Ci kontrola z Urzędu Miasta/Gminy - bo z tytułu prowadzenia DG płaci się
    duuuużo wyższe stawki podatku od nieruchomości.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany