  • Data: 2005-07-02 13:32:46
    Temat: Re: Kontrola z Energetyki.
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2 lip o godzinie 11:49, na pl.soc.prawo, czubcia napisał(a):

    > Czegoś nie kumam. Na wniosek którego odbiorcy? Zakład RTV oświadcza iż nie
    > potrzebuje energii, po to odcina zasilanie wydzielonego pokoju od reszty
    > domu (to raptem tylko wypięcie kilku przewodów w puszkach). Nie chce
    > zawierać żadnej umowy a tym bardzie stawiać liczniki. Odepną mu te kilka
    > przewodów i zaplombują owe puszki?

    Jeżeli nie potrzebuje energii - to nie wystąpi o WTP i nie zawrze umowy o
    sprzedaż energii z ZE.
    ZE nie ma ani prawa ani możliwości ingerencji w wewnątrzną instalację
    odbiorcy, więc mu niczego nie zaplombują.

    > Więc tak już czysto teoretycznie
    > Stan faktyczny będzie taki, w wydzielonym pomieszczeniu w domu czy osobnym
    > budynku nie ma zasilania (jakaś komórka, na gospodarstwie rolniczym coś się
    > znajdzie pewnie), własciciel RTV stanowczo twierdzi że nie potrzebuje
    > energii i nie chce umowy z ZE. Pytanie jak powinien czy jak zachowa się ZE?

    Nie ma wobec powyższego "sprawy".

    > lub odejście kablem od zabezpieczeń przedlicznikowych starego układu do
    > nowego układu w wydzielonym pomieszczeniu.

    Nie tak.
    W przypadku który tutaj omawiamy musi być tzw. zabezpieczenie główne
    zrealizowane za pomocą rozłącznika bezpiecznikowego, dopiero potem są tzw
    zabezpieczenia przedlicznikowe.

    Wracając do meritum sprawy:
    na miejscu pytającego zwróciłbym się z zapytaniem do URE, czy wykorzystując
    ułamkową część mieszkania na cele malutkiej działalności gospodarczej,
    muszę zawrzeć umowę o dostawę energii z ZE, biorąc pod uwagę iż koszt tego
    jest dosyć wysoki, zużycie na cele DG prawie zerowe.

    Ze względu że pytający postuje z GPRSu, nie podam mu adresu najbliższego
    URE - niech sam sobie poszuka na http://www.ure.gov.pl/

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423