  • Data: 2007-01-25 22:58:59
    Temat: Re: Konkubinat - zabezpieczenie majątku ...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Olo wrote:

    > Czy mogę w jakiś sposób zabezpieczyć prawnie moją partnerkę na wypadek
    > gdybyśmy się rozstali?. Czy mogę spisać jakiegoś rodzaju umowę, która
    > stanowiłaby, że na jej żądanie muszę zwrócić wniesione w mieszkanie środki
    > finansowe ? Jak można rozwiązać taką sytuację aby obie strony czuły się
    > finansowo bezpiecznie...

    Takie pierwsze, co się rzuca, to udział w mieszkaniu...

    > Kwestia nr 2
    >
    > 1.Oboje posiadamy także (poza w/w) po mieszkaniu na kredyt, które
    > wynajmujemy. Czy można spisać testament, który wyłączałby rodzinę w sprawie
    > spadkowej tak aby mieszkanie na wypadek śmierci stało się bez komplikacji
    > własnością jednego z partnerów.

    Nie da rady w 100% - można pominąć w testamencie, ale zachowek będzie
    się należeć. A do całkowitego wydziedziczenia potrzebna jest "rażąca
    niewdzięczność", bo inaczej wydziedziczenie można próbować podważyć.

    > 2. Co bank czyni w takiej sytuacji ?(kredytobiorca umiera - mieszkanie jest
    > na kredyt, w testamencie jest wskazany spadkobierca)

    Majtek dziedziczą ci, co dziedziczą - i plusy, i minusy.