  • Data: 2008-03-01 18:35:50
    Temat: Re: Komputer-reklamacja
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 1 Mar 2008 18:21:18 +0000 (UTC), "adam
    .........................." <a...@g...pl> wrote:

    >Myslę,że jak się sprzedaje coś uzywanego,to powinno się to sprawdzić,czy
    >dobrze działa...
    Pisales ze poprzedni sprzet ktory kupiles zepsul sie po 3,5 roku? To
    wyobraz sobie sytuacje ze po 3 latach i 4 miesiacach sprzedajesz ten
    swoj uzywany sprzet a poniewaz znasz go doskonale to wiesz ze jeszcze
    troche bedzie dzialal. No oceniasz ze bedzie dzialal bez problemu
    jeszcze 1 miesiac i dajesz kupujacemu gwarancje ze tak bedzie. A po 2
    miesiacach kupujacy wraca i mowi ze sprzet nie dziala i ze zostal
    przez Ciebie oszukany.

    >Feralny laptop kupiłem w sierpniu 2007,
    Nie zauwazylem wczesniej ze mowa o laptopach wiec odeslalem Cie do
    alegro z cennikiem desktopow, przepraszam.

    >więc w ciągu 6-ciu
    >miesięcy zepsuł się trwale 2 razy - to chyba nie standard ???
    Dla uzywanego sprzetu imho standard. Dlatego uzywanego nie kupuje w
    ogole. Zadnej uzywanej elektroniki ktora jeszcze "dlugo" podziala,
    zadnych uzywanych bezwypadkowych samochodow w "swietnym" stanie. Ja po
    prostu oceniam ryzyko zakupu uzywanego sprzetu na zbyt duze i nie
    decyduje sie go ponosic. Wole wykupic polise ubezpieczenia sie od tego
    ryzyka (tzn doplacic roznice miedzy cena sprzetu uzywanego i nowego i
    kupic nowy, z dluga gwarancja - ta gwarancja to moja polisa). Ty
    oceniles ze ryzyko uszkodzenia sprzetu uzywanego na ktory dostales
    jeden miesiac polisy jest niewielkie i warto zaryzykowac 1350 zl.
    Zaryzykowales i pomyliles sie. Bywa.
    Teraz kupisz nastepny za 1350 i moze podziala 5 lat a moze 4 miesiace.
    To Twoje ryzyko. Twoja dobrowolna umowa miedzy Toba a sprzedawca
    sprzetu uzywanego.

    >Dla mnie również - ale czasem nie ma sprzętu w konfiguracji jaką
    >potrzebujesz, za kasę,którą dysponujesz :(
    Jezeli nie masz kasy na nowego mercedesa to wybierasz - kupujesz
    mercedesa uzywanego (moze jeszcze troche pojezdzi) albo nowego fiata
    pande (pojezdzi troche wolniej niz mercedes, ale na pewno przez 2
    lata)

    >3,5 roku uzywałem poprzedniego laptopa - i sprzedałem w dobrym stanie i "na
    >chodzie" - do tej pory nabywca nie zgłaszał pretensji.
    A dawales jakas gwarancje temu nabywcy? Moze nie zglaszal pretensji bo
    nie mial o co (jesli nie ma gwarancji) - a moze miales szczescie Ty i
    On i sprzet bedzie dzialal jeszcze kilka lat. On zaryzykowal zakup
    3,5-rocznego sprzetu i jemu sie udalo. Tobie nie. Na tym polega
    ryzyko. Ryzyko to nie gwarancja.

    >Dla mnie istotnym kryterium jest działający sprzęt - a sprzedawca odpowiada
    >za to,co sprzedaje - nie jest istotne,że tego nie produkuje.
    Sprzedawca zadeklarowal ze sprzet podziala jeden miesiac. Dzialal dwa.
    Dlaczego uwazasz ze zostales oszukany?

    >Jesteś rozrzutny,skoro komuś chcesz podarować pieniądze,za które teraz można
    >kupić nowy laptop na gwarancji...
    Nie moge zrozumiec tego zdania, ale tak w wolnym tlumaczeniu wnioskuje
    ze wmawiasz mi ze przeplacilem za sprzet?

    Dla mnie lepszy jest sprzet "przeplacony" za 3000 z polisa pewnosci
    dzialania przez 36 miesiecy niz sprzet za 1350 z polisa pewnosci 1
    miesiaca, ktory po 2 miesiacach mozna wyrzucic do kosza.

    Zebys dobrze mnie zrozumial, ja nie oceniam Twojego dzialania, tego ze
    kupiles sprzet uzywany, taki czy inny. To Twoja sprawa, Twoje
    pieniadze i Twoje ryzyko. Gdyby nie Ty to nie byloby co robic ze
    zuzytym sprzetem, ktory ja co jakis czas tez sprzedaje bo zmieniam na
    nowy gdy skonczy sie moja 36-miesieczna polisa. Tylko nie miej
    pretensji do sprzedawcy ze po zakonczeniu polisy sprzet nie dziala a
    sprzedawca nie chce go przyjac.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info