  • Data: 2013-06-29 14:46:08
    Temat: Re: Komplet punktów...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:kqmi09$4ei$1@news.task.gda.pl...
    > Mam takie, pytanie, odnośnie sytuacji, którą właśnie zobaczyłem w tv.
    > Gość wyprzedził i przekroczył prędkość. Policjanci policzyli mu:
    >
    > - wyprzedzanie na linii P4 (podwójna ciągła)
    > - wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    > - wyprzedzanie na przejściu na pieszych
    > - przekroczeni prędkości
    >
    > w sumie 1000 zł i 27 pkt.
    >
    > On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
    > zliczać punktów. Osobiście chyba bym nie przyjął mandatu i poszedł do
    > sądu, bo wydaje mi się, że policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
> [...]

    Uważam, że byłoby o co powalczyć przed sądem. Ja tu widzę tylko dwa czyny.
    Przekroczenie prędkości i wyprzedzanie w miejscu w którym było to
    zabronione. Nałożono za nie maksymalny dopuszczalny mandat. Czy właściwie,
    tojuż kwestia ocenna.

    Sposób naliczenia punktów natomiast określa Rozporządzenie Ministra Spraw
    Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami
    naruszającymi przepisy ruchu drogowego. Jeżeli kierowca jednym czynem
    naruszył więcej niż jeden przepis ruchu drogowego, w ewidencji uwidacznia
    się wszystkie naruszenia, przypisując każdemu odpowiednią liczbę punktów, z
    następującym zastrzeżeniami: (...) §2 pkt. 7: Jeżeli w związku z
    wyprzedzaniem tego samego pojazdu albo kolumny rowerów, wózków rowerowych
    lub kolumny pieszych kierowca dopuścił się naruszeń określonych w
    załączniku nr 1 kodami B 02, C 11 lub F 01 do F 09, do ewidencji wpisuje
    się to naruszenie, któremu przypisano największą liczbę punktów. Jeżeli dwu
    lub więcej naruszeniom przypisano taką samą liczbę punktów, wpisuje się to
    naruszenie, które ma mniejszy znacznik literowy i liczbowy. Wydaje mi się,
    że w tym konkretnym wypadku sprawca dopuścił się następujących czynów:
    - B02 - 10 pkt.
    - C11 - 5 pkt
    - F06 - 5 pkt
    a zatem do ewidencji powinno się wpisać B02 - 10 pkt za to wyprzedzanie.
    Dodatkowo za przekroczenie prędkości 2-10 pkt (F01~F05). Zatem razem 12~20
    pkt.

    Prześledziłem przywołane przeze mnie rozporządzenie i nie widzę tam
    procerdury poprawienia sytuacji. Uważam, że skoro ewidencję prowadzi
    Komendant Wojewódzki Policji, to najsensowniej będzie skierować do niego
    pismo z prośbą o zajęcie się sparwą i wskazanie ewentualnie włąściwej
    procedury poprawy systuacji poprzez prawidłowe zaewidencjonowanie punktów.