  • Data: 2013-06-29 16:02:00
    Temat: Re: Komplet punktów...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 29 Jun 2013, J.F. wrote:

    > rozporzadzenie sie zmienilo dawno temu i o ile pamietam to jest
    > prawidlowo. Teraz trzeba sprawdzac zgodnosc z ustawami

    Jest.

    > i konstytucja

    Nie sprawdzałem!

    > :-)

    :)

    > W sumie ... gdyby to byla inna sprawa, to prokuratura by mu postawila
    > 4 zarzuty, ale sad wymierzyl jeda kare laczna bez prostego sumowania
    > :-)

    Ale to dotyczy wyłącznie "kary głównej".
    Można więc dyskutować nad wysokością mandatu, który pełni rolę
    grzywny. Kary dodatkowe, środki karne i inne bonusy, jak
    np. zarządzenie naprawienia szkody lub nakaz przeproszenia
    poszkodowanego w prasie się "sumują" - i jest to logiczne, bo
    dziwne by było, jakby za kradzież z dewastacją sąd mógł nakazać
    wyłącznie naprawienie albo szkód z kradzieży albo szkód
    z dewastacji, jednak nie obu naraz.
    Punkty karne AFAIK są takim "dodatkiem", więc zgodnie z ustawą
    się je sumuje (no dobra, "można sumować").

    Przepis brzmi tak:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,238,,201
    20101,ustawa-z-dnia-20051971-r-kodeks-wykroczen.html
    +++
    Art. 9.
    § 1. Jeżeli czyn wyczerpuje znamiona wykroczeń okreœlonych
    w dwóch lub więcej przepisach ustawy [...pomijamy...]
    § 2. Jeżeli jednoczeœnie orzeka się o ukaraniu za dwa
    lub więcej wykroczeń, wymierza się łšcznie karę w granicach
    zagrożenia okreœlonych w przepisie przewidujšcym najsurowszš karę,
    co nie stoi na przeszkodzie orzeczeniu œrodków karnych
    na podstawie innych naruszonych przepisów.
    ---

    > Ale mial tez cztery powody aby nie wyprzedzac, a jednak wyprzedzil,
    > pirat jeden :-(

    Jakoś tak. I pewnie dlatego mu "nie odpuścili".

    > Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,

    Motocykliści górą :)

    pzdr, Gotfryd