    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik z Mławy cd.
    Date: Thu, 31 Aug 2017 12:23:06 +0200

    W dniu 31.08.2017 o 12:07, Liwiusz pisze:

    > "Wstępne określenie" to coś jak bycie "w połowie w ciąży"?

    Wstępne określenie, to komornik ma przecież swój rozum i doświadczenie.
    Więc niech ocenia.

    > Brałbyś odpowiedzialność za coś, na co nie masz wpływu?

    Oczywiście - abo to raz? Coćby podpisując umowę, że coś zrobię w jakimś
    terminie, a przecież mogę ulec wypadkowi... albo komornik może mi zając
    kompa z oprogramowaniem przez pomyłkę. Każdy kto robi jakikolwiek biznes
    bierze na siebie odpowiedzialność za rzeczy, które niestety w 100% od
    niego nie zależą. Na tym właśnie polega biznes.

    > I co ci przeszkadza w obecnym stanie?

    Ze mogę zostać okradziony przez komornika.

    > Na 100% podczas egzekucji nie ustali się własności, więc się zajmuje, a
    > przepychanki dowodowe przekładamy na później. Co jest złego w tym
    > rozwiązaniu?

    To dawaj kluczyki od samochodu i laptopa - oddam za miesiąc - co w tym
    złego?

    > Nauczą się "a idź pan, nic nie będę zajmował".

    To z czego będą żyli?

    > Zmyślasz, nie było takiego przypadku.

    Ale ponoć jak wierzyciel każe to komornik musi - prawda?

    > Na przykład podaj mi co musiałoby się stać, aby w twoim świecie komornik
    > mógł zająć telewizor lub samochód. Czekam.

    To samo co teraz, tylko musiałby za to odpowiadać? Co w tym dziwnego?

    > A kto mówi, że nie można? Tyle że ocenia to nie stronniczy komornik,
    > tylko bezstronny sąd.

    No więc czemu teraz taka umowa dostarczona post factum jako załącznik
    nie blokuje całkowicie egzekuzji?

    Shrek