    From: "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komornik, Proszę o pomoc!
    Date: 1 Feb 2005 11:22:44 +0100

    Sprawa wygląda tak:

    > "zajęcie wierzytelności i prawa"
    > W dniu dzisiejszym dostałem pismo od komornika sądowego.
    > Z powyższego pisma wynika również, że moja firma winna jest firmie
    > X "wierzytelności"
    > (po myśli art.895 kpc).
    > Nadmieniam, że nigdy nie utrzymywałem żadnych stosunków handlowych, ani
    > towarzyskich ( Firma x to sp.j.- 3 właścicieli).

    To akurat nie ma żadnego znaczenia. Komornicy często usiłują wyłudzić zwrot
    cudzych długów od osób przypadkowych. Rekord pobiła tu niejaka Dorota G._S.
    były komornik rewiru III (Warszawa) która usiłowała wyłudzić od całkowicie
    przypadkowego człowieka zwrot długów jakiejś firmy. Kiedy poszkodowany pozwał
    komorniczkę do sądu, ta powiadomiła prokuraturę o rzekomym przestępstwie
    poszkodowanego (przestępstwo miało polegać na powiadomieniu prasy i chorobie
    psychicznej poszkodowanego. Chorobę komornicza określiła jako charakteropatię).
    Niedowiarków proszę o to, żeby nie komentowali złośliwie, tylko walili na priv
    &#8211;
    udostępnię całą dokumentację a zwłaszcza kuriozalne pisma komorniczki.

    > Co robić? Proszę o pomoc?

    NATYCHMIAST POWIADOMIĆ PRASĘ!
    Oni lubują się w takich kwiatkach. Wszelkie inne procedury mogą wprawdzie
    odnieść skutek, ale nie muszą. Jak już komornik Cię okradnie, to odzyskiwanie
    majątku na drodze sądowej będzie bardzo długie. U mnie od postanowienia sądu do
    zwrotu pieniędzy przez komorniczkę (Elżbieta G., niegdyś rewir VIII Warszawa)
    minęło 5,5 roku. Musiało się zaangażować 5 sądów (słownie: pięć), 3 prokuratury
    i kilka innych instytucji. A chodziło tylko o zaległy czynsz, którego pani
    komornik zapomniała zapłacić.
    Oprócz powiadomienia prasy radzę natychmiast wysłać skargi do miejscowej Rady
    Izby Komorniczej i do KRK (adresy są na www. komornik.pl ). To jest tylko pro
    forma, gdyż prezes pani Iwona K.-S. albo w ogóle nie odpowie, albo napisze
    jakieś bzdury. Ale po wystąpieniu o odszkodowanie będzie dowód, że usiłowałeś
    zapobiec bezprawnym działaniom komornika. Ja bym też na wszelki wypadek złożył
    skargę do ministra sprawiedliwości.

    > Na jakiej podstawie komornik sądowy, może kierować do mnie pisma nie mające
    > nic wspólnego z rzeczywistością?

    W kraju gdzie komornikiem może być babcia klozetowa nie jest potrzebna żadna
    podstawa. (Jeśli ktoś chce się wypowiedzieć na temat wykształcenia komorników
    niech przeczyta oprócz art. 10 również art. 102 uoksie i sprawdzi o co chodziło
    w pierwszej rozprawie przed NSA z ustawy o dostępie do informacji publicznej).

    > idź do gościa i musi ci pokazać tytuł wykonawczy w oryginale
    > o tytułach art. 777 kpc np. prawomocny wyrok opatrzony w klauzulę
    > wykonalności

    Nie zawadzi spróbować. Ale z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że
    komornicy nie mają czasu ani chęci na jakiekolwiek rozmowy wyjaśniające, czy
    pokazywanie czegokolwiek. Akta pewnie będą niedostępne a komornik będzie "w
    terenie".

    > Odpisz mu, że nie prowadziłeś nigdy żadnych interesów z firmą X sp.j., w
    > zwiazku z czym nie mają oni wobec ciebie, czy twojego przedsiębiorstwa
    > żadnych wierzytelności, więc nie możesz zadośćuczynić zajęciu.
    > Z poważaniem, podpis, data, piczątka, wyślij najlepiej poleconym.

    Ale koniecznie napisz, że wysyłasz to również do prasy. Inaczej komornik Cię
    oleje. I daj koniecznie do wiadomości KRK.

    > Na jakiej podstawie komornik sądowy, może kierować do mnie pisma nie
    > mające nic wspólnego z rzeczywistością?

    > Na podstawie wniosku wierzyciela.

    Niekoniecznie. Np. wspomniana wyżej Dorota G.-S. wybierała sobie po prostu
    dłużnika z książki telefonicznej. W kraju gdzie komornicy nie podlegają żadnej
    kontroli to normalka.

    Proszę o kontakt na priv, być może będę mógł pomóc.

    Wojciech Czaplicki