    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Date: Thu, 28 Jan 2010 13:43:28 -0800 (PST)

    On 28 Sty, 18:42, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
    > "BK" <b...@g...com> wrote in message

    b.googlegroups.com...

    > Ojej, a wspolczucia dla kogos kto ciezko pracowal cale zycie zeby sie
    > dorobic, kupil jakas nieruchomosc na wynajem i ma problem z leserami,
    > ktorzy nie chca placic czynszu to juz brak?
    >
    > Dlaczego Panstwo ma pozwalac na funkcjonowanie kogos, kto korzysta z
    > czyjegos domu/mieszkania i za to nie placi bo go nie mozna
    > eksmitowac? :)
    >
    > Czytaj ze zrozumieniem nie tylko grupy ale ustawy!
    > Ta ustawa ma na celu ulatwic przejecie panstwowych nieruchomosci. Po to
    > zostala stworzona.

    Ktorej ustawy bo zdaje sie, ze zadnej konkretnej nie przywolales. Jak
    powiesz jakiej to przeczytam :)

    > Jesli bylby w niej zapis chroniacy lokatora panstwowego lokalu to bylo by
    > czemu przyklasnac.

    A czemu w Panstwowym mozna nie placic czynszu? Rozumiem zeby Panstwo w
    ramach opieki spolecznej kogos z czynszu zwolnilo z uwagi na jakies
    wypadki losowe, chorobe ect.

    Ale jesli ktos ma placic czynsz to niech go placi, nawet - a byc moze
    zwlaszcza - ze to Panstwowe.

    Nie znam lokalu mieszkalnego w Polsce, nalezacego do Panstwa/samorzadu
    ect. ect. w ktorym czynsz bylby bliski do rynkowego. Jesli ktos dosaje
    od Panstwa mieszkanie za % rynkowego czynszu to niech to doceni i
    placi w terminie :)

    W Warszawie w 2009 sredni czynsz mieszkania komunalnego wynosil 2 zl
    za metr (i to od 2000 bo przez 9 lat nie podnoszono czynszu w
    Warszawie).

    Sorry to juz i tak genialna pomoc od Panstwa czynsz np. 100 zl za 50m
    mieszkania w centrum Warszawy [lokale komunalne to glownie centrum].
    Samotna osoba z niskimi dochodami moze mieszkac i w 25 metrowej
    kawalerce - czynsz 50 zl.

    Wiele mieszkan zajmuja osoby, ktore te mieszkania zupelnie nie sa
    potrzebne w sensie ekonomicznym (bo maja powazne dochody) tylko wczuli
    klimat, ze mozna miec mieszkanie w centrum Warszawy i za nie nie
    palcic :)

    > Zrozum, bedzie w Warszawie kamienica odbudowana przez panstwo po wojnie,
    > utrzymywana przerz 65 lat z podatkow. Beda mieszkac tam ludzie od
    > dziesiecioleci za male pieniadze, czesto sa to biedni ludzie lub o bardzo
    > marnych dochodach.

    Jednen z najwiekszych urban-mitow Warszawy - 1/4 mieszkan komunalnych
    maja ludzie, ktorzy tych mieszkan nie potrzebuja. Ludzie ktorzy
    mieszkan potrzebuja najczesciej sa po prostu na liscie oczekujacych :)

    > Przyjdzie taki cwaniak do rady warszawskiej np. maz Hanki
    > od Bufetowych i zacznie poprzez podstawione osoby wykupywac takie kamienice
    > i lokale za pol ceny bo mozna wowczas sprzedac za pol ceny jesli dom jest z
    > lokatorami,

    Po pierwsze skad pomysl, ze ktos to bedzie sprzedawal? Akurat w
    Warszawie miasto buduje nowe bloki komunalne nawet w centrum miasta -
    patrz osiedle na Piaskowej.

    Nie zaobserwowano jakos problemu masowej wyprzedazy lokali komunalnych
    w Wawie, lokali tych systematycznie przybywa. Jedyne lokale jakie
    bywaja "tracone" to mienie odzyskane - ale z drugiej strony co sie
    dziwic - jak Panstwo ukradlo, niech Panstwo odda.

    > potem podosi czynsz o 1000% do absurdow! (przyklad pewna osoba
    > placila za 1m2 jakies 5zl za czynasz, po sprzedaniu mieszkania prywatny
    > podniusl czynsz do 1500zl za metr2! naturalnie po miesiacu pojawil sie
    > komornik...)

    Przyklad: pewna babka drugiej babce podawala gowno w czapce. Podobny
    konkret jak Twoj.

    Nie przecze prywatni wlasiciele sa rozni: sa tacy, ktorzy walcza
    jedynie o rynkowy czynsz, sa tacy, ktorzy za wszelka cene chca sie
    pozbyc lokatorow. Roznie bywa. Ale jak czlowiek kupil nieruchomosc,
    jest jej wilascielem to IMO moze sobie robic co chce. W czym problem?

    Po prostu nie rozumiem z czego wynika glebokie wspolczucie jedynie dla
    jednej strony. Dlaczego stawiasz sprawe na zasadzie czarnego i
    bialego.

    Prawda jest taka, ze Polska juz kiedys byla sadzona za prawodastwo
    ograniczajace prawo wlasnosci nieruchomosci.

    Inna sprawa, ze nie da sie skutecznie w Polsce z dnia na dzien
    ustanowic czynszu 1500 zl za metr i skutecznie go egzekfowac :)

    > Rozumeisz teraz? I takie osoby w dosc krotkim czasi eprzejam wiekszosc jak
    > nie calosc lokali panstwowych za pol ceny... Dlaej tego nie rozumiesz?

    Nie ja to doskonale rozumiem tylko moim zdaniem to zupelnie nie jest
    zaden problem. Prywatny wlasciciel powinien miec swobode w swojej
    nieruchomosci, absolutna. Jesli kupil kamienice od Panstwa to nie
    zmienia to faktu, ze jest to juz jego kamienica.

    Jak dla mnie Panstwo moze nie posiadac zadnych lokali. Nie uwazam zeby
    istotna rola Panstwa bylo zaspokojanie potrzeb mieszkaniowych
    mieszkancow poprzez lokale komunalne :) Sorry moim zdaniem nie od tego
    jest Panstwo.

    A jak juz koniecznie Panstwo chce to robic to moze robic to taniej i
    efektywniej niz przez utrzymywanie drogich lokali w starych
    kamienicach w centrum Warszawy. Niech w cholere sprzedadza te
    kamienice nawet jutro, po co komu komunalne lokale na Nowym Swiecie?

    Niech buduja tanie bloki na Ursusie :)