  • Data: 2010-01-29 06:06:19
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: BK <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Sty, 02:31, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > I jest inaczej! W Poslce przpeisy, prawa lokatorskie praktycznie nie
    > istnieja, jesli je porownac z UK.

    Zartujesz sobie? Obecnie w Polsce lokatorzy maja czynsz regulowany
    [tego nie ma w UK] i absolutny zakaz eksmisji na bruk [mozna
    eksmitowac jedynie do lokalu zastepczego lub socjalnego, zima nie
    mozna eksmitowac wcale, kobiet w ciazy ect. nie mozna eksmitowac
    nigdy].

    Gdzie masz wieksza ochrone lokatora w UK? Czym ona sie przejawia?

    > Ale w sl;ad za tym musi isc odpowiednia ustawa -prawo chroniaca lokatora,
    > inaczej za pol roku bedziesz miec armie bezdomnych, i pomor w ziemie jak za
    > okpucaji, ale tego chyba nikt nie chce prawda? A moze jednak w Poslce to
    > modne?

    Mamy odpowiednia ustawe. Istnieje ustawa o ochronie praw lokatorow.
    Tak bardzo chroni ona prawa lokatorow, ze wielu prywatnych wlascicieli
    mieszkan i najemcow [takich, ktorzy na serio szukaja mieszkania, a
    maja czym zaplacic] tworzy szra strefe - nie podpisuja oficjalnych
    umow bo ochrona lokatora zabija biznes wynajmowania mieszkan ;)

    Natomiast z ochrony tej korzystaja wszyscy w lokalach komunalnych,
    kamienicach ect. :)

    Z tej ustawy wynikaja m.in. ogarniczenia w podwyzkach/wysokosci
    czynszu :)

    > Dlaczego glupote?
    > Jesli kogos nie stac na mieszkanie to co ma mieszkac pod mostem?
    > A moze na dworcu?
    > A co w zimie, ma umrzec z wychchlodzenia... czy to znaczy, ze chcialbys by w
    > Polsce cofnac sie do sredniowiecza? A co ze zdobyczami cywilizacji? Pewnie
    > to dzielo szatana... tak?

    Szczerze mowiac nie uwazam socjalizmu za zdobycz cywilizacji i
    faktyczni, gdybym uznal istnienie szatana, to zapewne socjalizm bylby
    jego ulubionym systemem. Nie ma nic bardziej demonicznego jak
    odbieranie ludziom wlanosci i wolnosci w imie "sprawiedliwosci
    spolecznej".

    Jestem w stanie zaakcetowac sytuacje, w ktorej Panstwo doplaca do
    czynszow np. inwalidom wojennym czy ludziom szczegolnie dotknietym
    przez los ale to powinna byc jakas wyjatkowa praktyka, w sytuacjach
    kiedy ktos jest na 100% pod "zyciowa" sciana.

    Natomiast nie widze sensu sponsorowania absolutnie kazdego nieroba,
    lenia, patalacha ect. w kraju. Zyjemy w kraju gdzie 80% korzystajacych
    z opieki spolecznej/socjalnych udogodnien/wczesniejszych emerytur ect.
    po prostu nas wykorzystuje.

    W Warszawie pobudowano nowoczesne osiedle komunalnych czynszowek -
    ladne nowe bloki w okolicach Ronda Babka. Jest tam chyba z 600
    mieszkan. Wiekszosc lokatorow, ktora dostala te mieszkania z czynszem
    do 6 zl za metr tego czynszu nie placi. Natomiast na praktycznie
    kazdym balkonie jest antena satelitarna, a na parkingach stoja niezle
    auta.

    Po pomoc Panstwa w ogromnym % w pierwszej kolejnosci dobijaja sie
    cwaniaki, ktorzy wykombinowali, ze w Polsce da sie zyc jedynie
    kobinujac, a nie pracujac ;)

    > A po co panstwo?\
    > Od czego jest panstwo?
    > Moze sprywatyzowac prezydenta, sejm, policje, wojsko?
    > Po co tobie jest potrzebne panstwo? (pytam serio)

    Prezydenta, sejmu ect. bym nie prywatyzowal [ale juz mozna polaczyc
    funkcje glowy panstwa z funkcja szfa rzadu, po kij placic dwum
    kolesiom spierajacym sie o krzeslo ;) - podobnie w cholere mozna senat
    zlikwidowac].

    Dobre Panstwo to takie ktore nie wtraca sie zbytnio w zycie obywateli
    - broni ich wojskiem i policja, zapewnia wymiar sprawiedliwosci,
    ustala pewne ramy w zyciu za pomoca ustaw. Nie jest potrzebne Panstwo,
    ktore grabi czesc obywateli po to zeby - po potraceniu gigantycznej
    prowizji na utrzymanie urzednikow i biurokracji - dac innej grupie.

    Opieka zdrowotna, spoleczna, renty, emerytury, becikowe ect. ect. - to
    wszystko powinno byc ograniczone do absolutnego minimum bo jedynie
    zarabiaja na tym urzednicy i kombinatorzy. Traca ludzie zaradni
    zyciowo - pracujacy, prowadzacy male firmy - od poczatku kariery
    zawodowej wrzuca sie ichw kierat placenia nawet 50% podatkow na rzecz
    utrzymania "spolecznie wykluczonych" tak, ze sie ta nasza klasa
    srednia jakos nie moze wyksztalcic.