    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Date: Thu, 28 Jan 2010 12:05:01 +0100
    <1...@4...net> <hjjlko$7ms$1@news.onet.pl>
    <hjk4n3$pcu$1@achot.icm.edu.pl> <hjk58i$lpm$3@news.onet.pl>
    <hjkf21$4cf$1@achot.icm.edu.pl> <hjkfmc$ldg$1@news.onet.pl>
    <hjkftq$5f3$1@achot.icm.edu.pl> <hjkg72$m9t$1@news.onet.pl>
    <hjkhkr$7ct$1@achot.icm.edu.pl> <hjmbgg$cv1$1@node1.news.atman.pl>
    <hjmp82$c3v$1@achot.icm.edu.pl> <hjmpro$fem$1@node1.news.atman.pl>
    <hjmqsf$dpg$1@achot.icm.edu.pl> <hjmvbs$k1d$1@node2.news.atman.pl>
    <hjn2bo$lr9$1@achot.icm.edu.pl>

    On Tue, 26 Jan 2010, Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Tue, 26 Jan 2010 15:54:25 +0100, Icek napisał(a):
    > /..../

    > To jaki masz koszt to jest brutto. Całkowity koszt wypłaty.
    > Oprócz tego netto płacisz różne składki itp.
    > Tego jest razem 4000.

    Ja wyłącznie w sprawie uściślenia :), bo chyba się poglądy
    wzięły i rozjechały (o czym innym mówicie).

    Po policzeniu:
    - "składek pracodawcy"
    - faktu, że te 4000 stanowi "średnią", ale przez jeden miesiąc
    trzeba zatrudnić *innego* pracownika, mimo że temu na
    urlopie *również* trzeba płacić (czyli obsadzenie stanowiska
    jest o niecałe 20% droższe od "kwoty za miesiąc kiedy pracuje",
    pracuje 11 miesięcy a trzeba zapłacić za 13, w tym jeden
    m-c za urlop a drugi na 1/12 innej osoby)
    - korekty na zwolnienia chorobowe
    - kosztów obowiązkowych szkoleń BHP, badań okresowych itede
    ...czy bez?
    To ile ów pracownik dostanie z tego "na rękę", tak dla
    porządku?
    Albo do wyboru - o jakiej "tak zwanej urzędowej kwocie brutto"
    (która obejmuje "składki pracownika", ale *nie* obejmuje "składek
    pracodawcy") mowa?

    > Lepiej zamiast tego dać zlecenie firmie za 10000

    Nie wiem czy znasz przypadek aż 10kzł za "prawdziwe 4 kzł
    brutto brutto", bo wydaje mi się mało prawdopodobne, aby
    możliwość sprawnego zwolnienia pracownika wyceniano na
    *AŻ* tyle (150% kwoty).
    Ale 50% by mnie w żadnym wypadku nie zdziwiło.

    pzdr, Gotfryd