  • Data: 2010-01-26 19:19:21
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
    news:hjmv4k$k0l$1@node2.news.atman.pl...

    > w tym watku juz naprawde duzo napisalem i nie chce naciagac mojego
    > pracodawcy na dalszy stracony moj czas.

    I nie odpowiedziales na najwazniejsze pytania... coz... rozumiem, czas w
    pracy....

    > Niestety nie moge zgodzic sie z Twoja teoria. Kazdy zostaje przy swoim.

    I nie udowodniles swoich racji aj sie staralem swoje udowodnic.

    > ale zrozum, ze na podatek dochodowy sklada sie nie tylko sztywno liczony
    > procent. Czasami takze i sposob liczenia tego procentu.

    Bardziej chodzilo mi o pytanie do ciebie: co to jest wolnosc gospodarcza? I
    czy w Poslce jej nie ma?

    > Ostatnio czytalem o gosciu co sprzedal bankrutujacej firmie cos za 100 tys
    > netto. Sam ze swoich pieniedzy zaplacil 22% VATu i 19% dochodowego. Teraz
    > upadajacy podmiot splaca mu 1000 zlotych / m-c bo tyle wyciaga po kosztach
    > komornik.

    Ale co nas interesuje pojedynczy przypadek?
    Zwlaszcza, ze co o nim "Ja" wiem? Tyle co ty napisales...

    ?

    > Skomplikowanie systemu sklada sie na duze obciazenie przedsiebiorcy a nie
    > sucho liczony procent

    Czy dla ciebie skomplikowany to naczy np. 55% podtku dochodowego?
    Co znaczy skomplikowany system?
    Czy przypadkiem nie Lewiatan od lat 15-stu zabiega o niezmienianie tego
    systemu a w TV mowi zgola odmienne wizje?
    Zrozum, podatku w Polsce zmniejszyc sie nie da! Zaden liberal tego nie zrobi
    bo starci zroldlo finansowania przez bank! Obnizono CIT jak juz ci pisalem z
    35% do 19%.
    I teraz maly przyklad:
    Na obnizce CIT kto skorzystal?
    - maly przedsiebiorca rodzinny? Nie, bo on i tak wykazywal wyzsze koszty od
    przychodu i dla niego CIT 100% znaczy to samo co 0%...
    - supermarkety? One sa zwolnione z podatku (byly) wiec tez im ryba CIT.
    - duze przedsiebiorstwa? Wliczaja w inwestycjie...
    Ale! Bank i firma ubezpieczeniowa CIT palcily... I to byl uklon dla nich
    obnizka CIT-u przy okazji w mediach trabiono o podatku dochodowym by
    zaciemnic o co biega.
    Jak wiec widzisz, obnizka podatkow nijak sie ma do wzrostu i
    konkurencyjnosci na rynku pracy.
    Jedynie daje wiecej pieniedzy jednostkom ale za to ci mniej zasobniejsi by
    nie powiedziec biedni musza poniesc tego konsekwencje poprzez 19% podatek
    oraz potezne ciecia socjalne. To wlasnie ta grupa placi za to co jest dzis.

    > A na jakiej twierdzisz, ze podniesienie do 900 zlotych uratuje system? Ja
    > na
    > takiej samej twierdze, ze podniesienie minimum do 3000 zlotych nie
    > spowoduje, ze kazdy bedzie to minimum zarabial.

    Spowoduje! Jesli zasilek dasz na wysokosc 2500 to juz widze te bankructwa w
    poslce pracodawcow:) A na ich miejsce nowe firmy ktorym mimo wszystko bedzie
    sie oplacalo... Naprawde sadzisz, ze nie?
    Czy wlasniciel supermarketu (wlasciciele) pozwola sobie na jego zamkniecie
    bo nie dadza podwyzki pracownikom na sklepie o 100%? Sadzisz, ze na miejscu
    tego supermarketu nie wyrosnie natychmiast nowy ktory da te 100% podwyzki?

    > W temacie podzialu srodkow o ktorych pisales ze u nas jest 95% dla
    > pracodawcy a 5% dla pracownika to sie w mojej ocenie mylisz. Chyba, ze
    > wliczasz koszty utrzymania pracownika (zus, podatki, prawa pracownicze)
    > jako
    > zysk pracodawcy.

    Dokladnie tak jest, dobra wytworzone moga byc zarowno netto jak i bruto wiec
    nie ma znaczenia jak policzysz.
    w Polsce ten wspolczynnik jest 95/5 tak stwierdzila firma konsultingowa
    Artur Andersen.