  • Data: 2010-01-26 13:23:44
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "pmlb" <p...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

    > rozumiem, ze te mega trudnosci powoduja, ze szary kowalski nie zalozy
    > firmy?? Znaczy jest dupa i nie umie sie zorganizowac.

    Nie o to chodzi, ale bieganina do urzedow, komplikacja spraw prostych,
    zniecheca ewentualnych malych biznesmenow. Nieczytelen przepisy, kary za
    brak czegos o czym nikt nie powiedzial itp. od 20 lat ten Lwewiatan
    zapowiada, ze bedzie lobbowac za uproszczeniem tak jak jest na zachodzie i
    od 20 lat jedyne co Lewiatan zrobil to ograniczenia w kodeksie pracy.... Po
    prostu lewiatanowi nie zalezy na powstawaniu malych biznesow a nia tanim
    pracowniku.

    > miesiac
    > do
    >
    > takie sztuczne sterowanie zabija konkurencje. Ja uwazam, ze wszelkie
    > regulacje tylko szkodza zdrowej konkurencji.

    Wrecz przeciwnie!
    Brak regulacji dorpwadzi w rok do zerowej konkurencji na rynku pracy!
    Jesli obecnie pracujesz i masz np. 2000zl to przy calkowitym zniesieniu
    wszelkich socjali i zasilkow, pracodawca da ci alternatywe: 500 lub
    zdychanie pod mostem! Co wybierasz?
    Gwarantowana minimalan czy zasilek broni pracownikow przed brakiem
    konkurencyjnosci.
    Tak jest na calym swiecie, poza Salwadorem, Hondurasem, Polska...

    > A czemu nie zmniejszyc obciazen dla pracodawcow przy zatrudnianiu
    > pracownikow ? Zniesc przywileje, mase dodatkowych oplat. Zatrudnienie
    > wzrasta wtedy gwaltownie o kilka procent.

    Daj choc jeden przyklad zwolnienia pracodawce z podatkow jak zwieksza
    zatrudnienie!
    Do tej pory byl to mit liberalow - zerowe podatki dla bogatych to ci stworza
    miejsca pracy... bzdura na resorach! Nie podatki i obciazenia maja tu wplyw.
    Bo ja ci zadam pytanie:
    Czy chcesz miec 0% podatku i zarabiac 1000zl czy 65% podatku i zarabiac
    10000zl co wybierasz? Zerowy pdatek czy 65%? Widzisz nie wysokosc podatku ma
    wplyw.
    Poza tym w Poslce podatki dlugo pozostana wysokie (VAT) poza najbogatdszymi
    im bedzie sie zmniejszac.
    Ponieawaz liberalowie buzka, tuska i kaczynskiego nabrali poteznych pozyczek
    w latach 1998 - 2009 za ktore trzeba splacac. Juz dzis ponad 60% budgetu to
    obsluga bankow.

    > To tak jak z akcyza za alkohol. Pare lat temu testowali. Obnizyli akcyze i
    > podatek wzrosl (przestalo sie oplacac robic kontrabande). Potem doszli do
    > wniosku, ze w takim razie podniosa podatek. I co sie stalo?? Wplywy
    > spadly!
    > I bylo wielke zdziwienie.

    Ale mieszasz sprawy! Mieszasz wydatek z dochodem!
    Obnizka akcyzy spowodowala spadek ceny alkoholu. Jesli obnizka podatku
    spowoduje spadek wynagrodzenia to ile bedzie wybnosic? 100zl?
    W 1996 lub 1997 obnizono CIT z 35% do 19% - zwiekszylo to zatrudnienie?
    Przypomne ci, w 1997 roku ok 5% bezrobocia na koniec 2001 20%!!! A przecie
    CIT zszedl z 35 na 19%!!!!
    Jakos cisza o tym obecnie w mediach. Wogole media widac daly sobie juz siana
    z tym onizaniem podtaku jakoby bylo by to panaceum na wszelkie zlo:)
    W UK podakki sa wyzsze i jakos spada bezrobocie... przy czym VAT wynosi
    17,5%... a przez 13 miesiecy byl obnizony do 15%.

    > Gdyby zmniejszyc obciazenia to te wszystkie osoby, ktore na lewo dostaja
    > pareset zlotych zostalyby zarejestrowane. Wplywy by wzrosly pomimo
    > obnizenia
    > obciazenia. Tyloko trzeba to zrobic z glowa.

    Wystarczy wprowadzic zasilek bezrobotny w wysokosci ok 900zl bezterminowo -
    szara strefa zniknie moment!

    > Ostatnie pytanie do Twojej wypowiedzi: kto za to zaplaci ???

    Nic sie nie zmnieni nic nie zdrozeje, jedynie pracodawca bedzie miec
    mniejszy zysk... to wszystko.
    W UK podzial dobr wytworzonych w firmie wyglada mniej wiecej tak: 60/40 -
    60% lub mniej trafia do wlasciela wlascieli, 40 do zalogi. W Polsce wyglada
    to tak, ze 95% trafia do wlasciela a 5% dzielne jest na zaloge - tu masz te
    swoje koszty. Dlatego w UK czy w Niemczech ludzie zarabiaja 4-5 krotnie
    wiecej przy zblizonych cenach. Tam socjal jest bardzo rozbudowany, np. w UK.
    Jakos nie widac z tego powodu "przejadania" czy "marnowania" dobr... To
    jedynie dziala konkurencyjnie na rynku pracy dzieki czemu pracownik ma
    gwarantowane godziwe wynagrodzenie. Brak socjali stwarza patologie
    pracownika nedzarza... Pracownika kory pracujac ponad 45 godzin w tygodniu
    nie jest w stanie sie sam utrzymac... to cos gorszego od niewolnictwa!

    > Polprawda. Lepszy jest brak regulacji niz milion obowiazkow, podatkow i
    > utrudnien.

    Brak regulacji i za rok masz niewolnictwo bo wygra silniejszy,
    bezwzgledniejszy. Nawet wsrtod zwierzat sa zasady...
    Nie jestesmy na bezludnej wyspie. Zyjemy w spoleczenstwie.
    Jesli juz bez zasada, to niech kazdy dostanie AK47... zostana najsilniejsze
    jednostki. Ale czy to nie oznacza powrotu na dzewo? Mamy isc do przodu z
    cywilizacja czy sie cofac?
    Byc moze dla liberalow cofanie jest celem... powort do niewolnictwa,
    feudalizmu...
    Juz dzis w Polsce sa staze za darmo... cos w tym jest. A banki rzadaja
    ustawy o bezwzglednym dziedziczeniu dlugow...

    > tej
    > funtow
    >
    > Ale to jest wynikiem wysokich podatkow, braku wolnosci gospodarczej,
    > miliona
    > innych pseudopodatkowych obciazen.

    W Uk sa wyzsze podatki dochodowe niz w Polsce.
    Brak wolnosci gospodarczej? co to jest?

    > Najprosciej to widze napisalbys "Zwiekszyc place minimalna do 3000
    > brutto".
    > Do czego by to doprowadzilo? Paradoksalnie do zmniejszenia realnego
    > uposazenia pracownika, zmniejszenia etatow i naglej proby podnoszenia
    > wydajnosci zakladow.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    Mozesz udowodnic?