  • Data: 2010-01-26 08:58:44
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak tylko brakowi szczescia mozna pomoc.
    > W Polsce robi sie to od 20 lat. Lewiatan od nastu lat nie wywalczyl i nie
    > wywalczy uproszczenia przy zakladaniu firm bo po co? Nie po to liberal ma

    rozumiem, ze te mega trudnosci powoduja, ze szary kowalski nie zalozy
    firmy?? Znaczy jest dupa i nie umie sie zorganizowac.

    Teraaz zalozenie spolki zoo to pikus, nie mowiac juz o DG, ktorej moim
    zdaniem nie powinno sie wogole prowadzic. Jak mozna sp. z o.o. przy kapitale
    5k to DG to nieporozumienie. Ale pewnie to zrozumieja Ci rozumni, ktorzy
    maja odwage zalozyc sp. zo.o. i dla ktorych zakladanie DG to nie problem.

    > Dla przykladu:
    > Zasilek dla bezrobotnego wyplacany bezterminowo w wysokosci 900zl na
    miesiac
    > paradoksalnie zmniejszyl by bezrobocie! Malo podniousl by place minimalna
    do
    > minimum 1800-2000, kto straci? Zdecydowanie ludzie juz zarabiajacy ok 2500
    > bo im pensje nie wzrosna.

    takie sztuczne sterowanie zabija konkurencje. Ja uwazam, ze wszelkie
    regulacje tylko szkodza zdrowej konkurencji.

    A czemu nie zmniejszyc obciazen dla pracodawcow przy zatrudnianiu
    pracownikow ? Zniesc przywileje, mase dodatkowych oplat. Zatrudnienie
    wzrasta wtedy gwaltownie o kilka procent.

    To tak jak z akcyza za alkohol. Pare lat temu testowali. Obnizyli akcyze i
    podatek wzrosl (przestalo sie oplacac robic kontrabande). Potem doszli do
    wniosku, ze w takim razie podniosa podatek. I co sie stalo?? Wplywy spadly!
    I bylo wielke zdziwienie.

    Gdyby zmniejszyc obciazenia to te wszystkie osoby, ktore na lewo dostaja
    pareset zlotych zostalyby zarejestrowane. Wplywy by wzrosly pomimo obnizenia
    obciazenia. Tyloko trzeba to zrobic z glowa.

    Ostatnie pytanie do Twojej wypowiedzi: kto za to zaplaci ???

    > Niskie place nie sa wiec efektem lenistwa czy braku szczescia. Sa wynikiem
    > systemu i regulacji prawnych.

    Polprawda. Lepszy jest brak regulacji niz milion obowiazkow, podatkow i
    utrudnien.

    > W Uk niskie place oscyluja w okolicy 1000-1300 miesiecznie, przy czym do
    tej
    > placy panstwo doplaca poprzez rozne programy. Osoba zarabniajaca 1200
    funtow
    > na miesiac czy naprwde jest bardziej zaradna niz ta co zarabia 1000zl?
    > Pensje 1500 i mniej powinny byc w Polsce uznane za niewolnicze. Wcale nie
    > jest to prawda, ze zwiekszenie pensji spodouje upadek przedsiebiorstwa czy
    > pracodawcy. To kolejny mit liberalow. W UK, palce sa duzo wyzsze i jakosc
    > pracodawcow przybywa...

    Ale to jest wynikiem wysokich podatkow, braku wolnosci gospodarczej, miliona
    innych pseudopodatkowych obciazen.

    Najprosciej to widze napisalbys "Zwiekszyc place minimalna do 3000 brutto".
    Do czego by to doprowadzilo? Paradoksalnie do zmniejszenia realnego
    uposazenia pracownika, zmniejszenia etatow i naglej proby podnoszenia
    wydajnosci zakladow.

    Icek