  • Data: 2010-01-26 09:16:25
    Temat: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z empirii. Ludzie zakładają firmy właśnie dlatego.
    > Za to samo za co na etacie by brali 4000 tu biorą 10000. Bierze się to z
    > alogicznego poczucia wspólnoty stanowej "właścicieli firm" vs robole.

    ale to dokladnie wynika z mojego wyliczenia w drugim poscie tego watku.
    Pracownik, ktory zarobi na siebie na UoP 4000 na lape dochodzi do wniosku,
    ze jest tak zajebisty ze zaklada DG i bierze zlecenia za 10k. Czemu?? Bo on
    sam prowadzacy DG placi ZUSy od minimalnej krajowej a nie od 5650 brutto

    > Natomiast w tym wątku Icek twierdził, że to ma jakieś uzasadnienie
    > zbliżone do ekonomicznego - czyli że nie płacą bo nie mają a nie nie
    > płacą bo nie chcą.

    oczywiscie, ze podstawa wszystkiego w naszej gospodarce jest ekonomia. Jak
    by sie pracodawcy oplacalo zatrudnic pracownika za 4000 netto to by
    zatrudnil.

    I nie ma tu nic do gadania dyletanctwo, urban legendy o koniecznosci
    placenia 1500 zlotych.

    Sredniej wielkosci pracodawca zatrudniajacy 20 dobrze wynagradzanych
    pracownikmow na UoP placi miesiecznie 30-50 tys. oplat zwiaqzanych z
    utrzymaniem tych pracownikow. Wiesz ile ten przedsiebiorca moglby wiecej
    zainwestowac gdyby nie tracone bezpowrotnie pol mioliona zlotych rocznie?

    Czy myslisz, ze pracodawca tylko "przejada" pieniadze? W duzej mierze
    zaklady rozwijaja sie. A przynajmniej by chcialy tylko nie maja za co bo
    obciazenia sa kosmiczne.

    Najlepiej oglosic place minimalna 3000 netto i juz mamy dobrobyt w polsce.

    Icek