    From: smok <s...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Date: Mon, 25 Jan 2010 16:42:03 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 25 Jan 2010 17:17:33 +0100, Liwiusz napisał(a):
    /..../

    > Być może się nie opłaca, być może się opłaca. Skąd w ogóle wziąłeś te
    > liczby? Można podyskutować o 4000/5500zł.

    Z empirii. Ludzie zakładają firmy właśnie dlatego.
    Za to samo za co na etacie by brali 4000 tu biorą 10000. Bierze się to z
    alogicznego poczucia wspólnoty stanowej "właścicieli firm" vs robole.

    > Dochodzi jeszcze prowizja agencji. Generalnie takie zazwyczaj są
    > droższe, inaczej nikt by pracowników na normalny etat nie zatrudniał.

    Ale pracujący biorą mniej.

    > A coś bliżej?

    Na szybko wyguglałem coś[1]. Ostatnio w Dzienniku Polskim czytałem
    wynurzenia jakiegoś specjalisty od pracy profesorka. Na tle Europy
    pracują dużo, tj wiele godzin spędzają w pracy. Za to efektywność bardzo
    niska, bo zawodzi system motywacyjny. Czyli mówiąc po ludzku płace.

    Co jest dowodem na niezrozumienie prostej zasady, że jak ktoś coś umie i
    w dodatku ma robić dobrze to mu trzeba zapłacić. Natomiast u nas pokutuje
    myśl, że osoba z ulicy za minimalną tak samo dobrze zrobi. Stąd te
    rojenia o studentach za 1500. Wynikają one tez z niemożności określenia
    co ludzie mają robić, jak i kiedy.

    Natomiast w tym wątku Icek twierdził, że to ma jakieś uzasadnienie
    zbliżone do ekonomicznego - czyli że nie płacą bo nie mają a nie nie
    płacą bo nie chcą.

    Przypisy:
    [1] http://www.google.pl/url?
    sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CAcQFjAA&url=http%3
    A%2F%2Fwww.agri-
    info.eu%2Fpolski%2Ftt_worktime.php&ei=ZsVdS8TLGKCmmw
    O0-5WtAg&usg=AFQjCNHx-
    uqu8MH8L6onCVWz8OMVdED4TA&sig2=i_LsV36VqoR3z9TjVFd0d