    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Date: Sun, 24 Jan 2010 18:25:42 +0000 (UTC)

    Icek napisal:
    > I teraz pytanie podchwytliwe: Jak to sie im oplaca ??? Robia to za 4.6 raza
    > mniej !! I zakladam, ze do tego nie dokladaja.

    I biora bardzo trudne przypadki? Kardiologiczne? Onkologiczne?
    Przeszczepy? Bez jaj i demagogii, prosze! ;)

    > Jak to jest ze ZUS z kasa chorych nie umieja tego zrobic za ponad 400
    > zlotych / m-c od glowy ???

    A taki, ze masz skladke POGLOWNA w wysokosci 90 zl.

    Liczmy teraz NFZ: budzet ma na poziomie 48,9 mld zl. Liczba objetych
    ubezpieczeniem 37,5 mln osob. To daje stawke poglowna 108,6 zl,
    czyli nieomal wariant bardziej masowy firm prywatnych.

    Ale roznica kryje sie w strukturze wiekowej i spolecznej pacjentow.
    Firmy prywatne praktycznie nie ubezpieczaja przypadkow wysokiego
    ryzyka. Biora smietanke: mlodych, wyksztalconych, dobrze zarabiajacych.
    Slabo zarabiajacy nie wyda dodatkowo 165 zl miesiecznie OD OSOBY.
    Maja wiec grupe niskiego ryzyka zachorowan. A tak sie sklada,
    ze okolo 30% kosztow leczenia, ktore sa z nami zwiazane w ciagu
    zycia, sa ponoszone w ostatnich dwoch latach tegoz zycia. Te informacje
    dostalem od onkologa, ktory zajmowal sie moja matka. Pod koniec jej
    zycia. I tu kryje sie tajemnica dochodowosci tych firm. I dodatkowo
    te male literki na koncu umow ubezpieczeniowych.

    > Jak to jest, ze poczcie polskiej nie oplaca sie dostarczac przesylek. Ma
    > straty. Natomiast prywatni robia to szybciej, lepiej, taniej i jeszcze na
    > tym zarabiaja. Wiesz moze ?

    I zewszad te poczte zbieraja? ;) I wszedzie ja dostarczaja?
    Wiesz, jakie sa warunki tzw. uslugi powszechnej? I dlaczego w wiekszosci
    krajow firmy realizujace te uslugi w zamian za te powszechnosc dostawaly
    ochrone przez korsarska konkurencja? Ktora miala ochote na smietanke,
    ale bez kosztow tej powszechnosci.

    > A moze na przykladzie PKP. Czemu u nas jest brudno, smierdzi, pociagi do
    > spoznienia sie nie potrzebuja sniegu i mrozu. Kasjerka musi byc opryskliwa a
    > informacja caly czas zakolejkowana. Czemu nie mozna normalnie kupic biletu
    > tylko trzeba stac w kolejce? Czemu nie mozna jechac nad morze czy w gory bez
    > stania na korytarzu.

    Jaki jest poziom DOPLAT w pozostalych krajach europejskich do sieci kolejowej
    w stosunku do naszej PKP? W odniesieniu do 1 km utrzymywanej sieci i tzw.
    1 pasazerokilometra? W kwotach bezwzglednych poprosze, bo koszty sa praktycznie
    juz takie same.

    --
    Pozdrawiam zgryzliwie i antydemagogicznie,

    Jacek