    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kombinujcie... by zylo sie lepiej
    Date: Sun, 24 Jan 2010 17:33:51 -0000

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
    news:hjhic6$ra4$1@node2.news.atman.pl...
    > bo

    > ja pisalem o 4000 netto czyli na reke. Tak. Oplaca sobie ale wtedy to jest
    > blisko 5700 brutto. Ja nie licze wirtualnych pieniedzy.

    To po cholere piszesz, ze pracodawca za to placi, za podatki, za skladki...
    pracodawca placi pracownikowi kwote brutto i to wszystko, reszta to sprawa
    pracopwnika, poza tym pensja 5700zl to raczej wyjatki, ok 65% pracownikow
    dostaje wynagrodzenie brutto ponizej 1800zl.

    > identycznych
    >
    > mocno mylisz sie co do identycznych cen.

    Serio?

    > Na podstawie Belgii:
    > - za en elektryczna placisz okolo 70 euro a nie 30 zlotych jak w polsce
    > - za paliwo placisz podobnie
    > - za parking placisz 15 euro chyba za 5.5h

    dzis zatankowalem za 1,089 funta za litr U95 czyli ok 5.11zl za litr.
    parking tak jak nieruchomosci zalezy od miejsca, sa darmowe sa bardzo drgie,
    najdrozsze w Londynie to 5 funto za godzine, najtansze w Centrum Londynu to
    darmowe.
    Wiec ktory parking chcesz porownac? Moze ten darmowy?
    Ja place za 1kwh (choc juz nie ma kWh teraz sa kJ) 0.08 funta. Naturalnie
    niema czego takiego jak oplaty stale za przesyl za linie za fotel prezesa...
    jak mnie nie ma to rachunek za prad wynosi zero.

    > Na podstawie Wloch
    > - za jednorazowy bilet metra placisz 1 euro a nie 2 zlote
    > - za galke lodow placisz 1,5 euro a nie 2 zlote jak u nas

    Znow szczelasz mine. Bo jak metro porownac? NMiasto miastu nie rowne, w
    Warszawie jedyne metro w Polsce, jedna nitka. W Gdansku metra nie ma wiec
    wychodzi na to ze nic nie kosztuje...
    Bilet na caly dzien, autobusowy na caly Londyn kosztuje ok 3 funtow. Ale juz
    w Manchester jest dorzej.
    Jak to chcesz porownac?
    To samo z lodami, gdzie? Na lotnisku w warszawie czy na wyperdowku dolnym?
    Porownaj cene wedlin, ryb, maki, masla, kawy, cukru... w supermarkecie. A
    nie galke lodow.
    Ja niedaleko siebie za galke lodow place 0.60 funta czyli ok. 2.82 to
    faktycznie duza roznica.

    > Nie wspominajac juz o cenach nieruchomosci. Kup w mediolanie mieszkanie
    > 60-80 metrow kw za mniej jak milion euro. Trudne.

    Masz pojecie o tym jak swinia o niebie.
    Na cene nieruchomosci ma wplyw w 99% lokalizacja.

    > Zauwaz, ze w europie zarabia sie dosc podobne kwoty co do bezwzglednej
    > warotsci liczonych w euro. Tez mowi sie, ze pokolenie 1000 euro ma biede.
    > Troszke tak jak u nas.

    Troszke tak jak u nas?
    To chyba w innyum kraju zyjesz.
    Ok, 77% ludzi w Polsce ma spordyczne problemy finansowe, co oznacza, ze
    czasem braknie do pierwszego...
    ponad 65% ludzi w Polsce zarabia 1800 brutto lub mniej, przy czym pierwsza
    pensja to przewaznie 1000zl brutto. Zasilek dla bezrobotnego w UK wynosi
    wiecej.
    Co to znaczy bezwzgledne? Bezwzgledne to Polak wypada jeszcze bladziej bo
    1000zl to jakies 230 euro - to jest bezwzgledne porownanie a nie cyfry. Nie
    odsc, ze na cenach nieruchmosci sie nie znasz, porown ujesz bzdurne kwoty
    piszesz bzdury co pracodawca placi to jeszcze prownujesz cyfry a nie waluty.