eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja z motocyklista › Re: Kolizja z motocyklista
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newshu
    b.sdsu.edu!postnews.google.com!k79g2000hse.googlegroups.com!not-for-mail
    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja z motocyklista
    Date: Wed, 27 Jun 2007 04:38:47 -0700
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 31
    Message-ID: <1...@k...googlegroups.com>
    References: <468170fe$0$23385$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <f5rtut$ufi$1@node1.news.atman.pl> <f5rus7$jqu$2@news2.ipartners.pl>
    <f5s3du$r8l$1@atlantis.news.tpi.pl> <f5t8n1$l9p$2@pippin.nask.net.pl>
    <1...@m...googlegroups.com>
    <f5tf14$ol9$1@pippin.nask.net.pl>
    <1...@q...googlegroups.com>
    <f5th9d$pq8$1@pippin.nask.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.96.2.10
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1182944328 25362 127.0.0.1 (27 Jun 2007 11:38:48 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jun 2007 11:38:48 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <f5th9d$pq8$1@pippin.nask.net.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.2; pl; rv:1.8.1.4)
    Gecko/20070515 Firefox/2.0.0.4,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: k79g2000hse.googlegroups.com; posting-host=217.96.2.10;
    posting-account=9xypuA0AAAA5T-kdRK1WquCG1znHEd9_
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:469733
    [ ukryj nagłówki ]

    > Teoria nie uwzględnia kilku dodatkowych zjawisk, np. zmniejszenia
    > przyczepności opony motocyklowej w wyniku nagrzania powierzchni trącej.
    > Zrób test i wtedy pogadamy, takowe testy miałem okazję robić więc wiem,
    > o czym piszę :)
    >
    > Ogólnie rzecz biorąc masa pojazdu ma znaczny wpływ na drogę hamowania,
    > poprzez wiele czynników - rozkład masy i położenie środka ciężkości
    > (także w pionie), rodzaj ogumienia, charakterystyka układu hamulcowego
    > pojazdu etc.

    oczywiscie masz racje...problem jest skomplikowany i zrobiono juz na
    nim pewnie nie jeden doktorat...

    ja sie tylko odnioslem do sformulowania "Fizyka się kłania" ;)
    z "klasycznego" wzoru na droge hamowania wynika, ze zalezy ona tylko
    od predkosci i wsp.tarcia

    z mojej strony EOT, bo die robi offtopic...

    WS

    PS. Z moich doswiadczen wynika, ze akurat motocyklem (uzywajac tylko
    tylnego hamulca) hamuje sie lepiej (tzn.skuteczniej) z pasazerka ;)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1