eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina › Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
  • Data: 2017-01-23 17:22:57
    Temat: Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    In pl.misc.samochody Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Zgłosić się do Warty z żądaniem wypłaty odszkodowania z jego polisy OC,
    > gdyż uważasz, że wina była po jego stronie.

    Muszę mieć do tego jego oświadczenie, czy mogę zgłosić żądanie bez
    oświadczenia?

    Zrobić to od razu, czy dopiero po wyjaśnieniu sprawy na mojej polisie?
    Wiem że mam na zgłoszenie stłuczki 3 lata, więc poczekanie do wyjaśnienia
    tej sprawy, która już się toczy (przed ubezpieczycielem) nie zaszkodzi...

    > Bez różnicy.
    > Jak pozwie Ciebie, to informujesz ubezpieczyciela i to on poprowadzi
    > sprawę w sądzie i wypłaci odszkodowanie ew.

    Jaka jest wtedy moja rola w tym postępowaniu, tak w praktyce?

    > Możesz, to w niczym już nie zaszkodzi.

    Zadzwoniłem, uparty, nadal twierdzi że moja wina.

    > Zawsze jest.

    Tzn. wynajmuję adwokata i on załatwia wszystko za mnie, łącznie
    z uczestnictwem w rozprawie zamiast mnie? Czy ja wtedy też mogę
    uczestniczyć w rozprawie (ale w roli biernej, np. publiczności)?

    > Ale która?

    Pozwanie ubezpieczyciela (lub mnie) o odszkodowanie.

    > Bo jak on wniesie sprawę na Policję, która uzna Twoją winę, to sprawę
    > będziesz miał karną.

    Dlaczego karną? Z jakiego paragrafu?

    I czy policja może uznać moją winę bez rozmowy ze mną?

    Czy na rozmowę z policją mogę zabrać adwokata?

    > Pięć punktów to może nie, za złą zmianę pasa jest pewnie mniej, ale
    > mandat zapłacisz.
    > I już wtedy jesteś w plecy, bo utrata zniżek za 1 zdarzenie może być tańsza.
    > Ale jak uznają że jesteś winny kolizji, to dostaniesz i mandat i punkty
    > za obie przewiny.

    Patrząc na ten film, opinie są raczej zgodne, że nie uznają... ale
    niezbadane są wyroki i wszystkiego można się spodziewać :(

    > Wiesz, preparując dowody narażasz się na ich odrzucenie w ogóle.
    > Ja bym nie ciął.

    Kwestia tego czy wycięcie tylko fragmentu dotyczącego kolizji (bo ten
    wrzuciłem na grupę) jest preparowaniem dowodów. Jeśli jest, to co jest
    dowodem zamiast tego? Cały film z rejestratora (3 minuty, od wyjazdu z
    garażu)? Cała, zabezpieczona karta pamięci ze wszystkim, co się na niej
    znajduje? To pewnie poznajdowaliby takie rzeczy, że straciłym prawo jazdy,
    jak zresztą u każdego...

    --
    [ GSX 1300 R Hayabusa 2000r & Yaris I FL 1.3 Terra 2004r ]
    [ PMS+ PJ+ S+ p+ M- W P+:++ X+ L++ B+ M++ Z+++ T w- CB++ ]