eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina › Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
  • Data: 2017-01-23 22:21:33
    Temat: Re: Kolizja - podpisanie oświadczenia, ale jednak nie moja wina
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 23 Jan 2017 09:44:58 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Nawet jeśli facet pozwie mnie?

    Tak - art 19 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych daje mu prawo pozwać
    bezpośrednio ubezpieczyciela, ale nie musi z tego prawa skorzystać. Może
    pozwać bezpośrednio Ciebie. Ale wtedy art. 20.2 mówi że jest obowiązek
    przypozwania ubezpieczyciela.

    > Rozmawiałem z nim, absolutnie nie przyznaje się do winy, stanęło na tym że
    > pójdę na policję, pokażę film i oni ocenią - "a rób pan co chcesz, ja mam
    > świadków".

    Nie wiem czy policja ma tu jeszcze coś do robienia, chyba że bardzo chcesz
    żeby któryś z was (albo obaj) przytulił mandat.
    Moim zdaniem w tej chwili powinieneś zwrócić się do jego ubezpieczyciela i
    tam powiedzieć jak było i że życzysz sobie żeby Ci naprawili samochód.

    Jeśli ubezpieczyciel sprawcy nie uzna swojej odpowiedzialności, to zostanie
    Ci droga sądowa.