    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kolizja drogowa a odszkodowanie ?!
    Date: Fri, 01 Aug 2008 10:46:20 +0200

    Andrzej pisze:
> [...]
    >
    > Jak można dochodzić od Zakładu ubezpieczeń drugiego auta w podobnym wieku i
    > stanie technicznym lub zwrotu kosztów zakupu takowego auta ?
    >
    > Lub/czy można dochodzić zadość uczynienia od sprawcy wypadku na drodze sądowej
    > aby te koszty się zwróciły bo nie chodzi o zarobek tylko o to aby firma
    > odzyskała sprawny w nie gorszym stanie samochód ...
    >
    > Jeszcze jedno pytanie... jeśli firma ponosi z tego tytułu straty (zwlekanie
    > Zakładu ubezpieczeń/ czas postępowania) i musi wynająć auto, bo nie posiada
    > wystarczających środków na zakup, to czy to podlega zwrotowi ? i od kogo

    Opisz w jaki sposob zostalo auto zniszczone - czy ktos w nie uderzyl i
    Policja stwierdzila jego wine?

    Jesli tak, to masz prawo domagac sie od OC sprawcy wielu rzeczy - zasada
    jest taka ze musza doprowadzic auto do stanu sprzed wypadku/stluczki
    oraz nalezy sie odszkodowanie za utrate wartosci auta. Skoro auto do
    kasacji to domagajcie sie kasy za podobne auto. Bo to dostaniecie.

    Kazde TU pierwsza wycene daje smiesznie niska - w nadziei ze ja
    przyjmiecie - wystarczy napisac odwolanie i juz dostaniecie oferte ok
    5-7 tys. Ale i tak 70-80% ludzi przyjmuje pierwsza oferte - a TU sie
    cieszy. Polecam ladnie napisac odwolanie - a najlepiej isc do jakiegos
    prawnika - niech przybije na nim pieczatke - i na koncu dodac ze w
    przypadku gdy nie dostaniecie tego co powinniscie kierujecie sprawe do
    sadu. W 95% przypadkow pieczatka prawnika dziala cuda - nagle okazuje
    sie ze przeciez powinniscie dostac wiecej niz pierwsza wycena itd.

> [...]
    >posiada
    > wystarczających środków na zakup, to czy to podlega zwrotowi ? i od >kogo

    Teoretycznie powinniscie dostac zwrot z OC sprawcy - ale to bedzie
    jakies 3-4 lata ciagania po sadach z kilkoma odwolaniami. Zazwyczaj nie
    warto. Aha - jesli tak chcecie robic to musicie wynajac jedynie cos
    podobnego do waszego auta - nie moze byc wieksze, ew duzo lepsze.

    --
    Regards,
    Maverick