  • 1. Data: 2008-08-01 07:05:01
    Temat: Kolizja drogowa a odszkodowanie ?!
    Od: "Andrzej " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Jestem młodym człowiekiem niezbyt zorientowanym w prawie i gąszczu przepisów...
    Ciekawi mnie sprawa, mianowicie Firma posiada 2 auta dostawcze w sumie
    zatrudnia 2 pracowników + właściciel.
    W czasie pracy doszło do kolizji gdzie auto zostało nie z winy pracownika
    zniszczone gdzie, nie nadaje się do naprawy tylko do złomowania, właściciel
    firmy przed wypadkiem inwestował w auto (Gaz + Remont silnika) koszt
    inwestycji to około 2-3tyś zł
    Koszt używanego auta z gazem w podobnym stanie wynosi około 9-10tyś zł
    (giełda, allegro, komis)

    Auto posiada ubezpieczenie podstawowe w PZU, Zakład ubezpieczeń wycenił auto
    na 3tyś zł jest to kwota nie wystarczająca na kupno auta tej samej marki
    dostawczego spełniające kryteria wieku oraz żywotności, bo jeśli uda się kupić
    za tą kwotę auto dostawcze należy je wstawić do warsztatu na kapitalny remont
    gdyż auta w tej cenie są wiekowe i praktycznie wyeksploatowane.

    Jak można dochodzić od Zakładu ubezpieczeń drugiego auta w podobnym wieku i
    stanie technicznym lub zwrotu kosztów zakupu takowego auta ?

    Lub/czy można dochodzić zadość uczynienia od sprawcy wypadku na drodze sądowej
    aby te koszty się zwróciły bo nie chodzi o zarobek tylko o to aby firma
    odzyskała sprawny w nie gorszym stanie samochód ...

    Jeszcze jedno pytanie... jeśli firma ponosi z tego tytułu straty (zwlekanie
    Zakładu ubezpieczeń/ czas postępowania) i musi wynająć auto, bo nie posiada
    wystarczających środków na zakup, to czy to podlega zwrotowi ? i od kogo
    należy się o to ubiegać ?

    Pozdrawiam Andrzej D.

  • 2. Data: 2008-08-01 08:31:09
    Temat: Re: Kolizja drogowa a odszkodowanie ?!
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Andrzej pisze:

> [...]
    > wystarczających środków na zakup, to czy to podlega zwrotowi ? i od kogo

    Obawiam się, że z podstawowym pakietem ubezpieczeniem niewiele
    powalczysz :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 3. Data: 2008-08-01 08:46:20
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Andrzej pisze:
> [...]
    > wystarczających środków na zakup, to czy to podlega zwrotowi ? i od kogo

    Opisz w jaki sposob zostalo auto zniszczone - czy ktos w nie uderzyl i
    Policja stwierdzila jego wine?

    Jesli tak, to masz prawo domagac sie od OC sprawcy wielu rzeczy - zasada
    jest taka ze musza doprowadzic auto do stanu sprzed wypadku/stluczki
    oraz nalezy sie odszkodowanie za utrate wartosci auta. Skoro auto do
    kasacji to domagajcie sie kasy za podobne auto. Bo to dostaniecie.

    Kazde TU pierwsza wycene daje smiesznie niska - w nadziei ze ja
    przyjmiecie - wystarczy napisac odwolanie i juz dostaniecie oferte ok
    5-7 tys. Ale i tak 70-80% ludzi przyjmuje pierwsza oferte - a TU sie
    cieszy. Polecam ladnie napisac odwolanie - a najlepiej isc do jakiegos
    prawnika - niech przybije na nim pieczatke - i na koncu dodac ze w
    przypadku gdy nie dostaniecie tego co powinniscie kierujecie sprawe do
    sadu. W 95% przypadkow pieczatka prawnika dziala cuda - nagle okazuje
    sie ze przeciez powinniscie dostac wiecej niz pierwsza wycena itd.

> [...]
    >posiada
    > wystarczających środków na zakup, to czy to podlega zwrotowi ? i od >kogo

    Teoretycznie powinniscie dostac zwrot z OC sprawcy - ale to bedzie
    jakies 3-4 lata ciagania po sadach z kilkoma odwolaniami. Zazwyczaj nie
    warto. Aha - jesli tak chcecie robic to musicie wynajac jedynie cos
    podobnego do waszego auta - nie moze byc wieksze, ew duzo lepsze.

    --
    Regards,
    Maverick