    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks pracy
    Date: Sat, 6 Dec 2003 10:19:52 +0100

> [...]
    > zapłaty). Chciałbym zaznaczyć, że praca ta została skończona (nie przez
    mnie -
    > nie mam odpowiednich uprawnień-jadynie szef może sfinalizować pracę, ja
    > tylko przygotowuję "grunt", a grunt został przygotowany, według mojej
    wiedzy
    > i doświadczenia najlepiej jak to tylko możliwe) i zafakturowana. Moje
    > pytanie: co może pracodawca w takim przypadku (poza wysyłaniem wezwań do
    > zapłaty), co ja mogę zrobić, żeby ostatecznie temat zakończyć? Nie pracuję
    > tego pracodawcy od kilku miesiący, a dopiero teraz takie pismo otrzymuję.

    Sa dwie mozliwosci. Albo pracodawca uwaza ze praca zostala wadliwie wykonana
    i zada zwrotu nienaleznie wyplaconego za nia wynagrodzenia (wg przepisow o
    bezpodstawnym wzbogaceniu). Badz spokojny bo skoro to wynagrodzenie to juz
    nim rozporzadziles tak ze wzbogacony nie jestes (ot, przejadles np) i
    obowiazek zwrotu odpada.
    Lub tez uwaza, ze przez niedopelnienie obowiazku wurzadziles mu szkode.
    Tyle, ze ta szkode, jej wysokosc, Twoja wine i zwiazek przyczynowy musi
    pracodawca udowodnic. Skoro jestes pewny ze pracodawca zadnej szkody poniesc
    nie mogl to spij spokojnie. Nie plac mu nic! Poczekaj na ewentualny pozew
    (to wlasnie moze pracodawca) to bedzie wiadomo czego tak naprawde facet sie
    domaga (zreszta pewnie Cie nie pozwie i sprawa umrze smiercia naturalna)

    > Pozdrawiam i nie życzę najgorszym wrogom takich "pracodawców".

    Tia, wiem cos o takich typkach. Jest ich naprawde wielu (teraz to chyba juz
    wiekszosc)

    Dan.