    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Date: Sat, 18 Jun 2011 11:02:17 +0200

    W dniu 18.06.2011 10:03, Maruda pisze:
    > Na tym polega społeczeństwo, od Adama i Ewy,
    > Regulacje - owszem. Np, że jeździmy prawą stroną, pierwszeństwo na
    > skrzyżowaniu ma ten z prawej, światła na skrzyżowaniu itd. Takie
    > regulacje są potrzebne po to, aby nie było wypadków.

    No i dlatego też są regulacje odnośnie jazdy rowerem.

    > Jednak, jeśli nadgorliwy gliniarz wali mandat za przejechanie 'na
    > czerwonym' na pustym skrzyżowaniu - to jest już to nadużyciem i właśnie
    > *uciskiem*. Rola drogówki powinna się ograniczać do stwierdzenia po
    > wypadku który z uczestników ruchu nie zastosował się do reguł i jest
    > winien wypadku.

    Wali mnie to, że ktoś orzeknie, że debil, który mi zabije dziecko był
    winny. Ja chcę, żebu nie zabił. I dlatego potrzebna jest prewencja.

    > Przyjrzyj się sam jak utrudniające są te normy np. w zakresie instalacji
    > gniazdek w łazience.

    Jakie? Nie jestem biegłym specjalistą od tych zasad.

    > Wg nich nie miałbyś szans używać suszarki do włosów
    > stojąc nad umywalką albo (w kuchni) ręcznego miksera w komorze
    > zlewozmywaka.

    No to chyba dobrze, że ktoś pilnuje tego, żeby bezmyślny Plastik Ist
    Fantasik nie zabił się suszarką.

    > To właśnie oznacza, że społeczeństwo jest traktowane jak
    > bezmózgie bydło.

    Pomijając obraźliwe epitety, takie jest społeczeństwo i tego się nie da
    zmienić. Każdy z nas jest taki w jakiejś dziedzinie. Nie da się być
    specjalistą od wszystkiego. Po to są normy, żebym się nie musiał właśnie
    zastanawiać nad wszystkimi niuansami. Np. rok temu zabiło sprzątaczkę w
    jednej z zabrskich szkół, bo oparła się ręką przy wstawaniu o kalafiora
    i komputer. Instalacja nie spełniała norm, nie było bezpieczników
    różnicowych i babka poszła do piachu. Możesz bełkotać że bezmózgie bydło
    nie pomyślało, żeby nie dotykać kaloryferów i komputerów jednocześnie...
    Ale takich niuansików w życiu jest miliardy. Po to fachowcy określają
    normy, żeby niefachowcy nie musieli się zastanawiać czy może się im
    balkon zawali, bo ktoś źle zbudował.

    > Tobie to najwyraźniej odpowiada. Mnie - nie.

    Bo masz kompleksy i niskie poczucie swojej wartości. Ja wiem, ile jestem
    wart, wiem, że są dziedziny ,,moje'' i ,,niemoje'' i nie muszę udawać
    SUPER SPECA od wszystkiego, tylko jak kupuję jogurt w sklepie, to
    poddaję się jako ,,bezmózgie bydło'' regulacjom odnośnie produkcji
    żywienia i zakładam, że nie ma w tym cyjanku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek