  • Data: 2007-03-11 22:32:27
    Temat: Re: Kara nagany
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:et1kfi$7jq$1@news.onet.pl Rafał <b...@i...pl>
    pisze:

    > Witam!
    > Po pierwsze mam pytanie czy to prawda ze kara nagany jest ważna przed
    > okres 1 roku od daty jej otrzymania ?
    Niekoniecznie. Kara porządkowa (w tym kara nagany) uważana jest za nie byłą
    a odpis zawiadomienia o ukaraniu jest usuwany z akt pracownika po roku
    nienagannej pracy.

    > W ubiegłą środę 15 min przed zakończeniem pracy tj. 15:00 dostałem
    > polecenie od przełożonego aby kazać komuś zostać po godzinach i wykonać
    > pewna prace - odmówiłem.
    A trzeba było zażądać polecenia na piśmie i dopiero wówczas (naturalnie na
    piśmie - odmówić.
    Poza tym karę mozna nałożyć dopiero po wysłuchaniu pracownika (KP art. 109
    §2). Dopełniono tego obowiązku?
    Czy uwzględniono art. 111?
    Czy dopełniono warunków zawartych w art. 110 w zw. z art. 112 §1?

    > Przyznam ze już od dłuższego czasu myślę się zwolnić, a teraz jestem już
    > w 100% zdecydowany i nie wiem właśnie jak odbije się na mnie moim
    > świadectwie pracy owa otrzymana kara.
    W ogóle. W treści świadectwa nic o niej ne będzie.

    > Proszę poradźcie co robić!
    Co robić? Robić swoje.

    --
    Jotte