    From: "Maluch" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kanalizacja gminna a własna oczyszczalnia przydomowa?
    Date: Mon, 21 Jul 2008 13:14:57 +0200

    > Mam pytanie formalne: dlaczego cały post jest w dwu dłuuuugich
    > linijkach??

    Nie wiem czemu nie zawija, chociaż jest zaznaczone.

    > Jak wpadłeś na pomysł z szambem?? :O Jak rozumiem "klasycznym"? ;)

    Widzisz, gminy inwestują spore pieniądze w uzbrojenie terenu m.in po to aby
    ułatwić życie mieszkańcom. Przyciągnąć nowych inwestorów. Przy okazji
    wartość nieruchomości znacznie wzrasta. I unikanie partycypowania w kosztach
    jest trochę nie fer. Bo jak masz pod nosem wodociąg i kanalizację, to trzeba
    na złość zrobić po swojemu. Te wszystkie wynalazki jak hydrofor, szambo itp.
    jest dobre tam, gdzie nie ma możliwości podłączenia mediów. Równie dobrze
    można używać, agregatora prądotwórczego, który mało, że smrodzi to jeszcze
    hałasuje na całą ulicę zamiast brać prąd z ZE.
    Co do oczyszczalni, czy szamba to powiem tak, że jaka by nie była, to będzie
    smrodzić przez odpowietrznik. Jak nawalisz robali np. do szamba, to dopiero
    masz smrodek, a jeszcze po deszczu i pogodzie bezwietrznej. Przez 10 lat
    wąchałem te smrody, aż do czasu ucieczki w normalne strony. I żeby nie było,
    że wszystko to działo się na głębokiej prowincji u buraków, to powiem, że
    kilkanaście km od stolicy kraju. Jak masz wkoło kilkaset nieruchomości
    niepodłączonych do mediów, to oddychasz samą witaminą i masz cicho jak na
    dyskotece od radosnej twórczości sąsiadów.
    Zresztą koszty są też przy użyciu własnych sposobów i źródełek. No chyba, że
    zainstaluje się sprzęt na energię słoneczną. Tylko, że z tym słońcem u nas
    też kiepsko.

    ps zawinęło tekst?
    --
    Maluch