  • Data: 2008-07-22 19:57:28
    Temat: Re: Kanalizacja gminna a własna oczyszczalnia przydomowa?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Jul 2008, gargamel wrote:
    [...do Malucha...]
    > problemem miejskich sieci wodociągowych jest gromadzenie i przesyłanie wody
    > na spore odległości, stąd smród i jej uzdatnianie (np. chlorowanie i inne
    > świństwa), niezależnie czy się wodę beże ze studni, rzeki, czy nie wiem
    > skąd:O(

    Oj, różnice są i to spore - jak się ma "głębinówki" relatywnie niedaleko,
    czyli do kilku/kilkunastu km, to wg tego co widzę (a raczej "czuję")
    pompowana jest BEZ chlorowania.
    A parę miejscowości w kraju zafundowało sobie (w tym ze wsparciem
    środków z UE) ozonowanie wody - tak, metodą "dla całej gminy".
    Prawdą jest, że w wielu miejscach jest jak piszesz - pompowanie wody
    na dziesiątki kilometrów, tak jak z Goczałkowic na Śląsku.
    Ale nie wszędzie - Maluch widać "dobrze mieszka" :)

    Tak offtopicznie i NTG za to z krytykanctwem: rzeczą wiadomą
    i z rzadka ujawnianą przez "autorytety" jest, że tak nagłaśniana
    w mediach rakotwórczość palenia i podobnych "podtruwań" aktualnie
    (bo różne zakłady przemysłowe które BYŁY źródłem zatruć o podobnie
    działającym charakterze głównie padły) jest niżej na liście
    największych zagrożeń - najważniejszym czynnikiem rakotwórczym
    w .pl jest właśnie podła jakość wody.

    pzdr, Gotfryd