  • Data: 2008-03-31 12:09:11
    Temat: Re: KRS apodpis kwalifikowany - żenua
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu> szukaj wiadomości tego autora

    bokomaru pisze:
> [...]
    > deklaracji trzeba złożyć w wersji papierowej...). Pani zapewniła, że
    > wszystko będzie OK.
    > Druga sprawa jest już gruba...
    > Otóż, złożyłem za pośrednictwem portalu cors.gov.pl wniosek
    > aktualizacyjny do KRS, w związku z otrzymaniem nr NIP i REGON (gdy
    > składa się wniosek do KRS, to tych danych spółka nie ma, gdyż dopiero na
    > podstawie KRS można złożyć wnioski o NIP i REGON). Zadowolony z siebie,
    > gdyż konto na portalu założyło się błyskawicznie, wypełniłem wniosek,
    > podpisałem podpisem, dołączyłem załączniki w postaci skanów rzeczonych

    Tylko ze kpc mowi tak:
    "Art. 694[4]. §1. Dokumenty, na których podstawie dokonuje się wpisu do
    Krajowego Rejestru Sądowego, składa się w oryginałach albo
    poświadczonych urzędowo odpisach lub wyciągach.
    § 2. Dokumenty, o których mowa w § 1, składane drogą elektroniczną,
    powinny być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym
    przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
    § 3. Wypisy aktów notarialnych, wyciągi, odpisy i poświadczenia
    dokumentów mogą być przesłane do sądu drogą elektroniczną, jeżeli
    notariusz opatrzył je bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym
    przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu."

    Z przepisu wychodzi na to, ze oryginalu nie da sie zlozyc do sadu w
    formie elektornicznej samodzielnie(?), a zeby zlozyc odpis musialbys
    wynalezc notariusza, ktory by odpis zrobil i podpisal go swoim podpisem,
    a tu sad nie za bardzo chce zaakceptowac skan podpisany przez Ciebie.
    (niestety komentarze do ktorych mam dostep teraz milcza nt.
    elektronicznych wnioskow, ale popatrze w domu jeszcze co pisza w madrych
    ksiazkach)

    ps. To co pisze to moja tylko teoria, ale temat mnie bardzo ciekawi, bo
    sam ostatnio sie intresowalem mozliwoscia skladania elektrocznych
    wnioskow do KRSu, ale odpuscilem