  • 1. Data: 2008-03-31 11:09:03
    Temat: KRS apodpis kwalifikowany - żenua
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    Zupełnie niedawno założyłem spółkę, jawną zresztą. Jako, że od stycznia
    można składać e-deklaracje, od lipca 2008 Płatnik będzie akecptował
    wyłącznie podpisy kwalifikowane a KRS chwali się, że obsługuje wnioski,
    wysupłałem 348+VAT na czytnik, kartę oraz podpis kwalifikowanyi na 2
    lata. Zakładając, że od maja ma wejść jakieś tam prawo, które w końcu
    zobowiąże urzędy do przyjmowania wniosków z podpisem kwalifikowanym,
    perspektywa wydaje się całkiem kusząca.

    Pierwszy, mały zgrzyt nastąpił w US. Pikuś, rozchodzi się głównie o
    opieszałość drogi pocztowej w okolicach świąt (gdyż wniosek o składanie
    deklaracji trzeba złożyć w wersji papierowej...). Pani zapewniła, że
    wszystko będzie OK.
    Druga sprawa jest już gruba...
    Otóż, złożyłem za pośrednictwem portalu cors.gov.pl wniosek
    aktualizacyjny do KRS, w związku z otrzymaniem nr NIP i REGON (gdy
    składa się wniosek do KRS, to tych danych spółka nie ma, gdyż dopiero na
    podstawie KRS można złożyć wnioski o NIP i REGON). Zadowolony z siebie,
    gdyż konto na portalu założyło się błyskawicznie, wypełniłem wniosek,
    podpisałem podpisem, dołączyłem załączniki w postaci skanów rzeczonych
    decyzji o NIP i REGON, podpisałem załączniki, wcisnąłem "wyślij" a w
    terminarzu odhaczyłem "Uaktualnić wpis do KRS" na "zrobione".

    Dziś dostaję maila (pomijam, że nie wiedziałem o co chodzi - z domeny
    ms.gob.pl przyszła informacja, że orzeczenie jest na portalu (nawet bez
    podania adresu...). Rezultat - w załączeniu

    http://img442.imageshack.us/my.php?image=krskt7.jpg

    --
    bartek

  • 2. Data: 2008-03-31 11:39:09
    Temat: Re: KRS apodpis kwalifikowany - żenua
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    bokomaru pisze:

> [...]
    > ms.gob.pl przyszła informacja, że orzeczenie jest na portalu (nawet bez
    > podania adresu...). Rezultat - w załączeniu

    Boskie. Po prostu boskie. E-administracja made in Poland.
    Byłoby zabawne gdyby człowiek nie siedział w tym po uszy.

    Ja za marzec wysyłam pierwszego e-vata. Zobaczymy co sie stanie.
    Chce wszystkich klientów na e-deklaracje przestawić ale najpierw dałam
    sobie 3 miesiące na test na własnej DG.

    Swoją drogą to co opisałeś nie mogło się inaczej skończyć.
    Takie odzew wnika wprost z procedur KRSu.
    Kiedy aktualizujesz dane na papierze to kopie nipu i regonu muszą być
    poświadczone (urzędowo lub notarialnie, jak masz szczęście to w Twoim
    KRS może poświadczają je tez na miejscu jak masz oryginał do wglądu).
    Takie zwykłe "za zgodność" podpisane przez zwykłego obywatela są
    nieważne dla KRSu.
    I ten sam mechanizm został zastosowany przy elektronicznym wniosku. A że
    absurdalnie wyszło? A pierwszy to raz?
    Twój podpis elektroniczny to dalej tylko Twój podpis. Z definicji jesteś
    niewiarygodny, jakiej techniki byś nie używał.

    O ile ustawodawca nie zrezygnuje z obowiązku składania uwierzytelnionych
    odpisów (kto i po kiego grzyba chciałby podawać fałszywy nip i regon do
    krs???) to z czasów Króla Ćwieczka nie wyjdziemy.
    Bo na komunikacje między urzędami w celu wzajemnego potwierdzenia sobie
    danych to w tym stuleciu nie ma co liczyć.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-03-31 11:56:10
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    Maddy wrote:
    > Swoją drogą to co opisałeś nie mogło się inaczej skończyć.
    > Takie odzew wnika wprost z procedur KRSu.

    wiem, mialem nadzieje ze przy okazji dla ludzikow z podpisem
    elektronicznym ktos zaktualizuje i te procedure.

    > O ile ustawodawca nie zrezygnuje z obowiązku składania uwierzytelnionych
    > odpisów

    na razie jedyne co z nowych rzeczy sie szykuje, to postulaty KIGu
    zdazajace do przymusowosci podpisu kwalifikowanego.

    --
    bartek
    http://bokomaru.com.pl - blog z budowy hacjendy

  • 4. Data: 2008-03-31 12:09:11
    Od: kauzyperda <l...@Z...eu>

    bokomaru pisze:
> [...]
    > gdyż konto na portalu założyło się błyskawicznie, wypełniłem wniosek,
    > podpisałem podpisem, dołączyłem załączniki w postaci skanów rzeczonych

    Tylko ze kpc mowi tak:
    "Art. 694[4]. §1. Dokumenty, na których podstawie dokonuje się wpisu do
    Krajowego Rejestru Sądowego, składa się w oryginałach albo
    poświadczonych urzędowo odpisach lub wyciągach.
    § 2. Dokumenty, o których mowa w § 1, składane drogą elektroniczną,
    powinny być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym
    przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
    § 3. Wypisy aktów notarialnych, wyciągi, odpisy i poświadczenia
    dokumentów mogą być przesłane do sądu drogą elektroniczną, jeżeli
    notariusz opatrzył je bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym
    przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu."

    Z przepisu wychodzi na to, ze oryginalu nie da sie zlozyc do sadu w
    formie elektornicznej samodzielnie(?), a zeby zlozyc odpis musialbys
    wynalezc notariusza, ktory by odpis zrobil i podpisal go swoim podpisem,
    a tu sad nie za bardzo chce zaakceptowac skan podpisany przez Ciebie.
    (niestety komentarze do ktorych mam dostep teraz milcza nt.
    elektronicznych wnioskow, ale popatrze w domu jeszcze co pisza w madrych
    ksiazkach)

    ps. To co pisze to moja tylko teoria, ale temat mnie bardzo ciekawi, bo
    sam ostatnio sie intresowalem mozliwoscia skladania elektrocznych
    wnioskow do KRSu, ale odpuscilem