    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Juz mnie oczy bola od archiwum - DOMENY INTERNETOWE
    Date: Tue, 16 Aug 2005 20:02:22 +0200

    fotomania <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    Dopiero co był tu spór w podobnej sprawie, ale niech tam, spróbuję znowu.

    > Jest sobie firma "XXXX" ktora posiada zastrzezone znaki towarowe :

    Bez wiedzy o jaką firmę w rzeczywistości chodzi trudno cokolwiek powiedzieć.
    Sytuacja prawna zależy w duzym stopniu od tego, na ile ta firma jest w
    Polsce znana, czy jej nazwa i znak (znaki) są rzopoznawane, a moze
    renomowane, a moze sławne?
    Dopóki nie mam takiej wiedzy, nie można nic ostatecznie powiedzieć.

    > Klasyfikacja nicejska "09 " i "016" - rodzaj znaku slowny
    >
    > Klasa 511

    ????
    Zgaduję - kopiowałeś z bazy UP i Ci się numer rubryczki wcisnął?
    Klasa, jak sam napisałes - 9 i 16, nie ma klasy 511 czy 510

    (ciach wykaz, bo długi)

    > I zarejstrowalem sobie domene ( NASK ) bez problemow ,

    oczywiscie, NASK, na etapie rejestracji nic nie bada

    postawilem
    > serwis informacyjny ( zwiazany ze sprzetem optycznym )

    i tu zaczyna się problem.
    1. Dlaczego w ogóle ludzie muszą wybierać sobie takie nazwy na domeny? Nie
    miałes świadomosci, ze to jest cudza nazwa? Na pewno miałes, czyli
    wiedziałeś, ze uzywasz cudzej własności. Zawsze mnie to wkurza, ale
    abstrahując od emeocji wychodzi na to, że uzywasz ich znaku towarowego, bez
    ich zgody. Używanie dotyczy jak najbardziej towarów co najmnie podobnych, do
    tych, dla oznaczania których znak został zarejestrowany.

    > Wiem ze to zle ,

    To choc tyle dobrego

    >ale serwis w kazdej chwili moge zamienic ( na jakis
    > zupelnie nie zwiazany z zastrzezonymi slowami )

    mozesz i co z tego

    > Nawet moge isc dalej , i postawic serwis zwiazany z odzieza robocza na
    > ktorej nadrukuje sobie ich nazwe ( brak takiego zastrzezenia w UPRP )
    > a co mi tam :))

    Tu właśnie zaczyna sie problem, o którym pisałem na wstępie. Znaki towarowe
    powszechnie znane są chronione również poza granicami specjalizacji - tzn.
    niezależnie od podobieństwa towarów. Innymi słowy - jeżeli bezpodstawnie
    używasz powszechnie znanego znaku towarowego dla dowolnych towarów, to
    naruszasz prawa do tego znaku, niezależnie od tego, dla jakich towarów
    został on zarejestrowany.

    > Napisali ze domena zostanie przejeta , i ze prosza mnie o
    > potwierdzenie przeniesienia tej domeny .

    Coż, jest to propozycja, a właściwie wezwanie do dobrowolnego spełnienia
    świadczenia

    > Mam czas mi sie nie spieszy , moge tam postawic chat :))

    Mozesz, tylko po co?

    > Czy jezeli tematyka serwisu nie bedzie miala nic wspolnego z "branza"
    > to grozi mi jakies postepowanie administracyjne zwiazane z sama nazwa
    > domeny .

    Tak, grozi. Postępowanie zawsze może Ci grozić, przecież na etapie
    wszczynania postepowania ( administracyjnego czy cywilnego) nie rozstrzyga
    sie jeszcze o jego słuszności. Pytanie brzmi, czy grozi Ci przegranie
    postępowania o domenę? Moim zdaniem tak.
    Używałes tego znaku bezprawnie - późniejsza zmiana nie rektyfikuje sytuacji
    w całosci, bowiem istnieje zawsze zagrozenie, ze mozesz wrócić do
    poprzedniej zawartości strony. Używanie w tej sytuacji jest nie tylko
    naruszeniem praw do znaku, ale moze też być uznane za czyn nieuczciwej
    konkurencji z art 3 uznk - korzystanie z cudzej renomy - (znowu pytanie czy
    była ta renoma)

    > Jest to duza korporacja ( nie tak duza jak MS )

    No własnie, ciągle brak tej podstawowej informacji, nie tyle jak duza
    korporacja, ile jak długo i jak szeroko znana w Polsce.

    , ale jestem im takze
    > wystawic prawnika .

    OK, bardzo dobrze - Ty się baw, a prawnicy niech zarabiają. Podoba mi się
    Twój sposób myślenia. :-)

    To tak na szybko, podkreślam jeszcze raz, ze bez konkretów, nic wiecej się
    nie da powiedzieć
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide