  • Data: 2005-08-18 01:32:35
    Temat: Re: Juz mnie oczy bola od archiwum - DOMENY INTERNETOWE
    Od: james bond <j...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Roman Rumpel wrote:

    > fotomania <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    >

    > Dopiero co był tu spór w podobnej sprawie, ale niech tam, spróbuję znowu.

    > Bez wiedzy o jaką firmę w rzeczywistości chodzi trudno cokolwiek
    > powiedzieć. Sytuacja prawna zależy w duzym stopniu od tego, na ile ta
    > firma jest w Polsce znana, czy jej nazwa i znak (znaki) są rzopoznawane,
    > a moze renomowane, a moze sławne?
    > Dopóki nie mam takiej wiedzy, nie można nic ostatecznie powiedzieć.

    Jest jeszcze wiele innych czynnikow, o ktorych widac nie masz pojecia...

    > i tu zaczyna się problem.
    > 1. Dlaczego w ogóle ludzie muszą wybierać sobie takie nazwy na domeny?

    A o konstytucyjnej wolnosci wypowiedzi to slyszales?

    Czy jakis kapitalista w Niemczech ma nadprzyrodzone prawo do nazwy we
    wszechswiecie?

    > Nie miałes świadomosci, ze to jest cudza nazwa?

    Co jest cudza nazwa? LOT wcale nie nazywa sie LOT a... (za dlugo zeby
    pisac). A "lot" znaczy tez... No co? Wiec nie placz ze ktos akurat komus
    kradnie nazwe, bo akurat wyraz jest podobny.

    > Na pewno miałes,

    Jakies dowody, albo namiastki dowodow?
    Spodzewac sie mozna ze w domenie jest kluczowy wyraz, ktory akurat jest
    popularny. Ale to nie gwarantuje prawa do domeny.

    > czyli
    > wiedziałeś, ze uzywasz cudzej własności.

    Co jest wlasnoscia? Wyraz "lot" czy pelna leglana nazwa?

    > Zawsze mnie to wkurza,

    Relanium?

    > ale
    > abstrahując od emeocji wychodzi na to, że uzywasz ich znaku towarowego,
    > bez ich zgody.

    A skad ta pewnosc?

    > Używanie dotyczy jak najbardziej towarów co najmnie
    > podobnych, do tych, dla oznaczania których znak został zarejestrowany.

    A jezeli juz, to co? Prawnie prosze, a nie literacko.

    > Tu właśnie zaczyna sie problem, o którym pisałem na wstępie. Znaki
    > towarowe powszechnie znane są chronione również poza granicami
    > specjalizacji - tzn. niezależnie od podobieństwa towarów.

    Czyzby? Masz jakis paragraf na te teze?

    > Innymi słowy -
    > jeżeli bezpodstawnie używasz powszechnie znanego znaku towarowego

    Co jest tym bezpodstawnym uzywaniem? Podobny wyraz w innej branzy?
    Przetestuj wiec na tej swojej tezie wyraz "lot". :-P

    > dla
    > dowolnych towarów,

    Wlasnie. Ochrona musi dotyczyc tylko konkretnych towarow czy uslug.
    Delta Airlines moze skoczyc producentowi pil Delta. Obie firmy maja
    dlugie nazwy i tak.

    > to naruszasz prawa do tego znaku, niezależnie od
    > tego, dla jakich towarów został on zarejestrowany.

    Czytales dzisiaj Wybiorcza?

    > Coż, jest to propozycja, a właściwie wezwanie do dobrowolnego spełnienia
    > świadczenia

    Ktore nie ma zadnego znaczenia prawnego. Szukaja jelonka. Inaczej nie
    pytali by.

    > Mozesz, tylko po co?

    Zeby zaden kretacz z zagranicy nie podkakiwal polskiemu przedsiebiorcy.
    Najlepiej zalozyc strone ww dla tego sporu. Tego bardzo sie boja
    zachodnie firmy!!!

    > Tak, grozi.

    Michnik prawda.

    Raz ze NASK wcale nie jest uregulowany administracyjnie. To samozwancza
    instytucja nie majaca zadnej legitymacji prawnej!

    Dwa, prawo cywilne nie jest jednoznaczne. Zalezy od szczegolow.

    > Postępowanie zawsze może Ci grozić, przecież na etapie
    > wszczynania postepowania ( administracyjnego czy cywilnego) nie
    > rozstrzyga sie jeszcze o jego słuszności. Pytanie brzmi, czy grozi Ci
    > przegranie postępowania o domenę? Moim zdaniem tak.

    Dobrze ze jest to tylko zdanie.

    > Używałes tego znaku bezprawnie

    W jaki sposob? Kto dal prawo zagranicznej firmie do monopolizacji znaku
    w Polsce?

    > - późniejsza zmiana nie rektyfikuje
    > sytuacji w całosci, bowiem istnieje zawsze zagrozenie, ze mozesz wrócić
    > do poprzedniej zawartości strony.

    mega ROFTL

    > Używanie w tej sytuacji jest nie tylko
    > naruszeniem praw do znaku, ale moze też być uznane za czyn nieuczciwej
    > konkurencji z art 3 uznk - korzystanie z cudzej renomy - (znowu pytanie
    > czy była ta renoma)

    rotfl

    Konkurencja? Kogo? Osoby ktora nie prowadzi dzialalnosci konkurencyjnej
    a tylko informacyjna? Pytales ordynatora o zgode przed wlaczenim kompa?

    > No własnie, ciągle brak tej podstawowej informacji, nie tyle jak duza
    > korporacja, ile jak długo i jak szeroko znana w Polsce.

    Udowadniac to musi powod a nie pozwany kolego....
    A jezeli jest to wyraz slownikowy to sa ugotowani juz na dzien dobry.

    zgadza sie.