  • Data: 2009-10-24 20:43:20
    Temat: Re: Jeszcze raz o fakturach na osobę trzecią i rozliczeniach
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kjzhbto4vq0.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Teraz mi odpowiadasz bardziej w tamtym starym wątku.

    Tu jest mnóstwo wątków. O którym piszesz?

    > Obecne pytanie jest inne - jak wyglądają kwestie rozliczeń pieniężnych
    > w sytuacji całkowicie prawidłowo zaksięgowanych faktur i w sytuacji,
    > gdy firma jak najbardziej o wszystkim wie i towar dostaje.
    >
    > Czy jest tam element, no właśnie nie wiem, pożyczki, depozytu,
    > czegokolwiek?

    No, na pytanie, czy tam nie ma czegokolwiek, to ja już się odpowiedzieć nie
    podejmuję, bo trochę za szeroko postawiony problem. Pożyczki nie ma, bo ta
    charakteryzuje się oddanie w dysponowanie pożyczanej rzeczy. Co do
    depozytu, to pasowałoby jakoś ustalić, o co Ci chodzi z nim.

    > I czy analogiczne postępowanie pomiędzy osobami fizycznymi nie niesie
    > groźby oskarżeń o, no ba ja wiem, jakieś "depozyty nieprawidłowe",
    > nielegalne pośrednictwo handlowe, no sam nie wiem.

    To znaczy chodzi Ci o zakup przez jedna osobę na zlecenie drugiej jakiegoś
    przedmiotu? Pośrednictwo handlowe będzie wówczas, gdy ten pośrednik zacznie
    masowo i na większą i regularną skalę pośredniczyć w przedsięwzięciu. Ale
    jak dam pieniądze koledze idącemu do sklepu, by przy okazji mi przyniósł
    napój, to raczej nie widzę tu żadnych zagrożeń.