  • Data: 2010-04-28 12:58:31
    Temat: Re: Jeszcze nikt? Kradzież kompensacyjna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Nazwij to jak chcesz. Ale w tą czy w tamtą - ale wiesz czego się trzymać.
    >
    > Pomijając twoją niechęć do "stanu sędziowskiego", nie sądzisz że taki
    > stan byłby lepszy?

    I tak i nie... Należałoby zacząć od porządnego "przepisania" prawa, żeby
    dawało mniej niejasności i od reformy sądownictwa, tak żeby - jak ktoś
    to słusznie ujął - bycie sędzią było ukoronowaniem kariery prawniczej, a
    nie tylko odskocznią.

    W obecnej sytuacji przy obecnej naszej kadrze sędziowskiej wprowadzenie
    wiążących precedensów byłoby straszne.

    Przypomnij sobie np. wyrok tej [censored], co uznała że usługodawca może
    sobie wybierać klientów jak chce - np. pod względem płci (a przy okazji
    czemu nie np. rasy czy wyznania?) - wbrew przepisom KW i Konstytucji.

    Drugiej instancji nie było, bo skarżącemu zrobili "kociołek" w pokoju
    hotelowym i przypadkiem znaleziono "materiały pedofilskie" (nadmienię,
    że usługodawca - chodziło o pewną restaurację - był silnie powiązany
    towarzysko z lokalnymi prawnikami) więc miał na głowie ważniejsze rzeczy
    niż składanie apelacji w sprawie pro publico bono.