    From: Paweł <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jestem złodziejem!!!
    Date: Wed, 28 Dec 2005 19:17:14 +0100

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > A teraz (rowiez jako tworca oprogramowania) sobie pouzyam:
    Też jestem twórcą oprogramowania, chociaż w małej firmie i za małą kasę,
    od lutego zaczynam w lepszej firmie.

    > To trzeba bylo isc na inne studia - przymusu wyboru tej uczelni nie
    > bylo. Na moich studiach jakos nikt nie kazal mi krasc.

    Racja,przymusu nie było.

    > Oczywiscie nie ma zadnej mozliwosci wykonania zadania na wersji
    > studencjkiej za AFAIK 400zl?
    > Od razu podpowiem, ze wszystkie "cudaki" z wersji Enterprise mozna przy
    > _odrobinie_ dobrej woli zastapic darmowymi elementami.
    Zadanie nie brzmiało "Napisać program, który....", tylko "Wykorzystując
    komponenty Interbase, napisać program działający w sieci
    lan....bla.bla"- zadanie na cały semestr dla grupy programistów.
    Najważniejszym elementem były komponenty bazodanowe począwszy od BDE,
    poprzez Interbase....

    > A takie podejscie do sprawy raczej sie spotka z przychylnoscia ze strony
    > prowadzacego.
    Nie spotkało się, inni już próbowali.

    > Studenckie dzialaja cale studia... No chyba ze 400zl to tez tak ogromna
    > kasa ze sie nie da...

    > Moze wystarczylo wykorzystac gcc? Jakos u mnie na uczelni nie bylo
    > przymusu pisania pod konkretne niedarmowe kompilatory, zwlaszcza w
    > najdrozszych wersjach.
    Źle się wyraziłem. Miało być "wykładowcy nie obchodzi skąd skombinujesz
    sobie program. U mnie niestety był przymus pisania w Delphi z
    komponentami bazodanowymi... napisania projektu w AutoCadzie...

    > MS Visuala uczelnia zapewniala dla studentow (z MS Academic Alliance,
    > ktorych chyba jest dosc powzsechny na uczelniach, bo o ile wiem to
    > uczelnie za to nie placa).
    Z tego właśnie skorzystałem.

    > Tak... tak... dobre sobie...
    > "nie chcem ale muszem"...

    Wiem, że trudno uwierzyć...

    > Nie - nie jest darmowe, przynajmniej nie w tym zakresie.
    > Biletow komunikacji miejskiej na dojazd na uczelnie tez nie kupujesz "bo
    > szkolnictwo jest darmowe"?
    Tak, ale nikt nie każe mi jeździć na uczelnie tramwajem i to w dodatku
    linią 2 bo....

    > Prawda jest taka, ze to oprogramowanie za ciezkie pieniadze ktore dla
    > wlasnej wygody sobie skopiowales bylo zainstalowane w szkolnych
    > laboratoriach.
    Tak, było w 25 kopiach, w dwóch salach.

    > Ja wiem ze wygodniej robic te prace we wlasnym domu/akademiku na wlasnym
    > komputerze niz na uczelni, ale zapewne mozliwosc korzystania na uczelni
    > byla.
    Nie było. Była moja propozycja do wykładowcy, ale ten nie potrafił mi
    wskazać alternatyw. Dodatkowo nie można było korzystać z laboratoriów, z
    których na roku korzysta ok 220 studentów, a na całej uczelni dodatkowo
    2 razy tyle.... Poza tym to nie były, krótkie programy ...

    Mimo wszystko dzięki za najbardziej konkretną odpowiedź.

    pozdrawiam
    Paweł