  • Data: 2005-12-28 18:55:05
    Temat: Re: Jestem złodziejem!!!
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > nalegam jednak bys podal definicje.

    monopol w dużym uproszczeniu to posiadanie większości w jakiejś dziedzinie
    (i wcale nie musi to być 100%, wystarczy taka większość żeby można było
    konkurencji dyktować warunki poprzez prowadzenie przestępczości
    gospodarczej, mającej na celu wyeliminowanie z rynku konkurencji, albo jej w
    znacznym stopniu ograniczeniu)
    w warunkach gospodarki rynkowej ceny dyktuje rynek (popyt-podaż), kto jest
    lepszy ten ma większe zyski, gdy na rynku pojawia się monopolista, ceny on
    zaczyna on dyktować, na początku daje ceny dumpingowe żeby wyciąć
    konkurencję (przykładem może być: dotowanie żywności przez kraje wysoko
    rozwinięte, przez co eliminuje z rynku lepszych producentów z krajów
    biednych), gdy konkurencja już monopoliście (monopolistom) nie zagraża,
    winduje się ceny do poziomów wręcz złodziejskich (znacznie, a nawet
    kilkukrotnie przekraczających koszty produkcji, jakiś przykład: ceny rozmów
    zdaje się trzech monopolistów telefonicznych w polsce są kilkadziesiąt razy
    wyższe od cen rozmów w USA, tam jest całą masa operatorów i monopolu nie ma)
    zjawisko piractwa, przemytu i tym podobnych, to naturalne odreagowanie rynku
    na złodziejskie praktyki monopolistów, czyli złodziej okrada złodzieja, i
    jak janosik, bogatym zabiera a daje biednym.
    dyskusje typu: jacy ci piraci to be, świadczą tylko o tobie, wiadomo po
    stronie którego złodzieja się opowiadasz.
    jakoś pokrętnie (wykładowcą nie jestem) i w skucie, myślę że odsłoniłem ci
    wierzchołek góry lodowej przestępczości gospodarczej (która na dobą sprawę
    jest poważniejsza od przestępczości kryminalnej, bo ją podsyca) .

    > moze konretne przylady bibliotek (zapytaj ich)

    a co, zamierzasz na poważnie zająć się linuxem?

    > bzdurne jest tlumaczenie kradziezy faktem ze zlodziej musi sie tez
    > ywkosztowac by skopiowac plyty,

    tłumaczenie jest jak najbardziej poprawne, widać jednak że niz. z niego nie
    zrozumiałeś, chciałem ci tylko pokazać że w gospodarce rynkowej pirat zawsze
    zbankrutuje i nawet kradzieżą (np: kopiując jakieś dzieło muzyczne czy
    programistyczne) nie jest w stanie osiągnąć zysków,
    a sytuacja w której pirat osiąga zyski, oznacza że ten którego okrada też
    kradnie, a nawet łupi, więc nie ma co się nad złodziejami litować i
    zamartwiać się o niego , a tym bardziej chronić jego interesy prawnie
    (czyli, jednego złodzieja chronić a innego karać, czy to nie żałosne?)

    > Rzucasz haslo ekonomia, matematyka itd, ja mialem ekonomie w szkole okolo
    > 3 lat, obecnie studuje matematyke ale ni h..a nie potrafie zwiazku
    > (ani usprawieldiwienia) znalezc.

    mam nadzieję że rozumiesz te hasła skoro z nimi polemizujesz?
    a skoro coś tam orientujesz się w matematyce i ekonomi (wyższa wiedza jest
    tu zupełnie zbędna, ekonomia to nie elektronika, i całki tu nie złapiesz,
    wystarczy mnożenie, dzielenie, dodawanie, odejmowanie, równań wyższego rzędu
    niż drugi też raczej nie upatrzysz)

    a skoro ze mną się nie zgadzasz, to poprosiłem cię żebyś policzył mi
    przynajmniej jeden przykład, jak byś to zrobił, pokazał byś mi że ja się
    mylę a ty masz rację,
    mówisz że nie możesz znaleźć związku z matematyką? przecież matematyka jest
    w każdej dziedzinie nauki.
    nic mi nie policzyłeś, więc nią mam nawet pojęcia gdzie się ze mną nie
    zgadzasz, pokaż mi np: że wydawca sprzedając płyty muzyczne za 50 zeta nie
    okrada klienta, a pirat sprzedając tą płytkę ze 20 zeta okrada wydawcę, ja
    ci pokażę że wydawca okrada muzyka i klienta, a pirat muzyka i wydawcę.