  • Data: 2005-12-23 13:36:08
    Temat: Re: Jestem złodziejem!!!
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Fizzzi" <f...@...i.eszcozrob.op.pl> napisał w wiadomości
    news:op.s15jkersttlqcg@aarn216.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > kradnac komus samochod, zabierasz mu go i nie moze on go uzywac. A
    > kopiujac oprogramowanie powielasz produkt. Zwiekszasz jego liczebnosc.
    > Nie widzisz roznicy ? Miedzy kradzieza a kopiowanie. Czyli klonowanie to
    > tez kradziez ?
    Porównywanie czy wręcz analogizowanie zaboru samochodu (czy innego mienia
    materialnego czyli przedmiotu) z nabywaniem, użytkowaniem bądź
    udostępnianiem oprogramowania w sposób niezgodny z licencją to uproszczenie
    graniczące z prymitywizmem pojęciowym. Nikt w miarę rozgarnięty nie będzie
    takowego czynił.
    Bardziej adekwatne byłoby odniesienie do innych niematerialnych obiektów
    podlegających ochronie w sferze praw autorskich - szczególnie dziełami
    muzycznymi. One również nie występuja jednostkowo (przedmiotowo) lecz
    instancyjnie.

    Jotte