  • Data: 2007-10-18 09:50:35
    Temat: Re: Jakiś znawca prawa niemieckiego tu zagląda?
    Od: AW <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Paź, 18:32, "boukun" <b...@n...pl> wrote:

    > Nie bardzo rozumiem. Jaki urzędnik ci doręczył te pismo, polski? I o jakich
    > teraz przepisach kpk i skarbowych mówisz, polskich?

    Wyjaśniam.
    Jak wcześniej napisałem na przejściu granicznym, gdzie miało miejsce
    całe zajście, podpisałem pełnomocnictwo przyjmowania i doręczania
    korespondencji związanej z moją sprawą. Było to pisemko w dwóch
    językach; niemieckim i polskim. Przepisy o których wspomniałem dotyczą
    prawodawstwa niemieckiego i przepisałem je z polskiego tłumaczenia
    tekstu niemieckiego (par. 123 Ustawy podatkowej i par. 132 ust. 1 nr.
    2 kodeksu postępowania karnego)
    Pismo doręczył mi urzędnik niemiecki, ten którego ustanowiłem
    pełnomocnikiem (niejaki Olaf Shutze), natomiast autorem jest niejaki
    ZAM Henze.
    Zresztą oryginał można obejrzeć tu: http://sony_wap.republika.pl/letter1.png

    > W Niemczech jest
    > przepis, że jeśli wierzyciel w przeciągu roku nie wystąpi do ciebie z
    > roszczeniem, to takie roszczenie traci moc prawną.

    To miałem pecha bo list datowany jest na 5 dni przed upływem roku :-(

    > Do ambasady nie ma co pisać, to są bydlaki i karzą ci wyjaśniac sprawę
    > bezposrednio albo zapłacić. Nie reaguj na pisma, a jak wznowią postepowanie
    > to napisz do mnie. Chca prawdopodobnie ciebie naciągnąć, myślą że może masz
    > kasę i się przestraszysz. Skopiuj sobie mój mail.

    Najbardziej w tej chwili interesuje mnie, w jaki sposób wyliczono
    wielkość tej grzywny, jaka była podstawa prawna. Kwota dość poważna
    (750 EUR) bo przekraczająca moje miesięczne zarobki.
    Nie ukrywam, że nie na rękę mi walka z niemieckim sądem i zapłaciłbym
    tą grzywnę gdyby tylko jej wielkość była sensowna.

    AW