  • Data: 2007-10-17 15:11:49
    Temat: Re: Jakiś znawca prawa niemieckiego tu zagląda?
    Od: AW <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Paź, 14:18, "macso" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ja to wszystko rozumiem, ale przecież on nie jest podatnikiem w Niemczech i
    > nie mógł się narazić na
    > niezapłacenie podatku.
    > najprawdopodobniej chodzi tu o akcyzę za papierosy której nie dostałaby
    > skarb owka niemiecka
    > gdyby wprowadził te papierosy pokątnie do obrotu.
    > i jak piszą w pkt 2 sama próba jest już karalna, a tą niewątpliwie podjął.

    No cóż, czy ja podjąłem próbę wprowadzenia papierosów do obrotu? Moim
    zdaniem trudno o tym mówić bo cała rzecz miała miejsce gdy mieszkałem
    i pracowałem w Belgii. Niemcy to był po prostu kraj tranzytowy. Co
    mnie dodatkowo wkurza to fakt, że nic nie kombinowałem na granicy.
    Celnicy zapytali czy coś przewożę a ja powiedziałem, że tak i im
    pokazałem co mam. Nie było żadnego pytania czy chcę coś zgłosić do
    oclenia! To jak do ciężkiej ...... mam te papierosy przewieźć
    legalnie? W Kołbaskowie jest tak, że wprost z trasy podjeżdża się do
    okienka kontroli paszportowej i zaraz za nią są celnicy. Nie miałem
    nawet szansy zgłoszenia tych fajek do oclenia.

    > ale skoro zaplacił to cło, a fajki zostały zarekwirowane czy nie można
    > spróbować im wytłumaczyć
    > że kara jest zbędna.
    >
    > brakuje mi tu jeszcze informacji na jakiej podsatwie ( skąd jest to
    > Zustimmung) postępowanie
    > zostało zawieszone i ustalono kwotę grzywny

    No właśnie, ja też chciałbym to wiedzieć.

    AW