eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka moc ma pieczatka firmy i czy lepiej/wypada/trzeba ja miec? › Re: Jaka moc ma pieczatka firmy i czy lepiej/wypada/trzeba ja miec?
  • Data: 2010-05-06 13:07:32
    Temat: Re: Jaka moc ma pieczatka firmy i czy lepiej/wypada/trzeba ja miec?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Olgierd pisze:

    > Art. 16a-16c ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej
    > oraz o pieczęciach państwowych oraz art. 68 kw.
    >
    > Ponadto w ograniczonym zakresie art. 61 par. 3 kw.

    Zapomniałeś o tzw. sednie, czyli 16d i rozporządzeniu, na które 16d się
    powołuje.

    Udało mi się jakieś znaleźć - i faktycznie są regulacje.

    Mam jednak do niego kilka zastrzeżeń. Primo: w przeciwieństwie do tego,
    co pisał Liwiusz, nie wykonuje tego ktokolwiek na podstawie jakiegoś
    zezwolenia, tylko wskazane jednostki (w szczególności dla administracji
    państwowej - mennica), a regulowany jest jedynie sposób zamawiania oraz
    kto jest uprawniony do takich zamówień. Secundo: rozporządzenie powołuje
    się na podstawę prawną w postaci... dekretu z 1955 roku. Dekretu nie ma,
    jest nowa ustawa. Bordello małe ;) Tertio przepisy odnoszą się do
    pieczęci, które są bardzo ściśle zdefiniowane, włącznie z wymiarami,
    czyli de facto pieczęć wyglądająca jak pieczęć np. sejmu ale o innych
    niż określone w przepisach wymiary (np. 2x większa) pod takie regulacje
    IMHO nie podpada.