eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJaka moc ma pieczatka firmy i czy lepiej/wypada/trzeba ja miec? › Re: Jaka moc ma pieczatka firmy i czy lepiej/wypada/trzeba ja miec?
  • Data: 2010-05-06 13:44:25
    Temat: Re: Jaka moc ma pieczatka firmy i czy lepiej/wypada/trzeba ja miec?
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 06 May 2010 15:07:32 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zapomniałeś o tzw. sednie, czyli 16d i rozporządzeniu, na które 16d się
    > powołuje.

    Przepis będący podstawą do wydania aktu wykonawczego nie może być istotą
    sprawy. Są nią art. 16a-16c, które mówią jaki organ posługuje się jaką
    pieczęcią; penalizacja posługiwania się taką pieczęcią (albo wykonywania
    jej) oznacza, że de facto działania takie są zakazane.

    > rozporządzenie powołuje
    > się na podstawę prawną w postaci... dekretu z 1955 roku.

    Rozporządzenie też jest z 1955 r. Przyjmuje się, że jeśli nie zmienia się
    materia regulowana, stare rozporządzenia mogą zostać mimo zmiany podstawy
    ustawowej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl