    From: "boropi" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Date: Wed, 2 Apr 2008 13:37:33 +0200

    > No i właśnie - wyjazd z mojej posesji przypomina rosyjską ruletkę - bez
    > cienia ironii. Na działce nie da się zawrócić, muszę albo wjechać, albo
    > wyjechać tyłem. I jedno i drugie to po prostu ślepy los. Włącza się
    > wsteczny i... jedzie. Tylko się człowiek modli, żeby ten, kto zaraz
    > wypadnie zza zakrętu, jechał mniej niż 100 i miał dobre hamulce. Jak
    > dotąd się udawało. Niestety samochodów jest coraz więcej i jeżdżą coraz
    > szybciej. W czasach Polonezów i maluszków jakoś ludzie mniej wigoru mieli.

    Postaw lustro wypukłe przy zakręcie tak abyś widział w nim czy nie zbliża
    się auto gdy wyjeżdżasz, nie zwolni to jadących ale oszczędzi Tobie nerwów.

    > Gdyby jeździli z przepisowym ograniczeniem, to można by choćby i nogami
    > zahamować. Ale tutaj 40km/h nie jedzie NIKT. Po prostu jesteśmy w Polsce.

    Zgadza się, ale to wina obu stron. Znam sporo miejsc w mieście gdzie
    swobodnie można jechać 70 a stoją ograniczenia do 50 bo poustawiali
    fotoradary aby zasilać budżet (żeby nie było wątpliwości na wyremontowanej
    trzypasmowej obwodnicy miasta)
    W tym samym mieście na 2 pasmowej równoległej do opisanej poprzednio i
    trochę dziurawej drodze stoją 70.
    Poza miastem też co chwila jak jest tylko dłuższa prosta gdzie mozna by
    swobodnie wyprzedzać, to bardzo często na samym środku tej prostej stoi
    stacja benzynowa, 40 i zakaz wyprzedzania. (to akurat rozumiem tylko czemu
    ta stacja nie stoi przy końcu "początku" odcinka ?)
    Mnóstwo innych ograniczeń stawianych bez sensu, lub pozostałości po czymś bo
    ktoś zapomniał. Na koniec multum fałszywych fotoradarów (permanentna
    inwigilacja) które wnerwiają i jak się taki ominie to trzeba przycisnąć żeby
    odreagować.

    boropi