  • Data: 2008-04-02 12:22:04
    Temat: Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze
    Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Skoro ktoś postawił kawał blachy z wymalowaną "40" a wszyscy jeżdżą szybciej
    to świadczy tylko i wyłącznie o tym, że ograniczenie nie ma uzasadnienia.
    Ale to już taka u nas powszechna praktyka, która uczy od dzieciństwa, żeby
    prawa nie szanować.
    Zjeździłem m.in. Skandynawię wzdłuż i wszerz i powiem tyle, że tam jeżeli
    jest jakieś ograniczenie to w 90% ma wyraźne uzasadnienie (i nie jest to
    chęć polowania na jelenia z suszarką w krzakach).
    Może zorganizować jakiś ruch nieformalny na rzecz stawiania znaków w taki
    sposób aby miały realne uzasadnienie a wtedy ich przestrzeganie będzie nie
    tylko w zgodzie z przepisami ale ze drowym rozsądkiem również.
    Niestety nie mam pomysłu na tak zwany teren zabudowany u nas. Często od
    blachy do blachy trzeba jechać 50 a zabudowań nie widać. U nas każdy budował
    chałupę tam, gdzie miał pole i w efekcie mamy wsie rozciągnięte, jak Zawoja,
    gdzie na 18 kilometrach długości mieszka 6200 mieszkańców.
    Jacek