    From: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Date: Thu, 3 Apr 2008 00:12:24 +0200

    > Nie. ... i bardzo dobrze :-)
    Eee... Nie ma marchewki i do tego same kłopoty to nie warto się wysilać.
    Widocznie taki koniec Samotnikowi i kilku kolejnym dzieciakom jest pisany...

    > Bezposrednio nic kompletnie. Zobacz na konto - nalezy do UW a nie
    > policji.
    Już nie pamiętam kiedy ostatnio miałem taki blankiet w ręce, chyba tylko raz
    i to ze 2 lata temu... za to że zrobiłem kółko na rondzie (nie zauważyłem że
    był nakaz jazdy prosto: W-wa rondo Wiatraczna).

    > Pojedz najblizsza dluzsza trase przepisowo, tylko niech to nie bedzie
    > autostrada, zobaczymy :-)
    Zwykle tak jeżdzę, no może ciut szybciej ale naprawdę niewiele. Standardowa
    trasa weekendowa: mając do wyboru drogę krajową A2 i o kilka km dłuższą ale
    spokojniejszą, bez TIRów i nachalnego wyprzedzania, idącą przez wioski drogę
    3-znakową wybieram tą spokojniejszą ze względu na komfort jazdy.

    > No i co zrobia ?
    > Tu trzeba zaczac od glowy - poslom, ministrom, urzednikom i dyrektorom
    > od drog, radnym - zalozyc GPS i kazac jezdzic przepisowo, wtedy moze
    > sie przebija.
    Jak chciałbyś to osiągnąć? Trzeba walić po łbie równo wszystkich łamiących
    przepisy, bez względu czy jedzie w garniturze czy w dresie. Wszyscy (ja
    również) jesteśmy za bardzo jesteśmy przyzwyczajeni do naginania przepisów.
    Sama Policja nie da rady tego zwalczyć. Tradycyjnych fotoradarów też nie da
    się ustawić niewiadomo ile bo to duży koszt. Moim zdaniem trzeba było by
    umożliwić korzytanie z takich urządzeń samorządom lokalnym typu gimna. Nad
    tego typu instytucją stosunkowo łatwo utrzymać kontrolę administracyjną tak
    aby w swojej zachłanności nie stawiała za dużo i byle gdzie.
    Kierowca mając w perspektywie przejazd nie przez kilka, ale kilkadziesiąt
    punktów kontroli (i to nie fałszywek typu pusta skrzynka na radar) po prostu
    musiał by jechać przepisowo. Brutalne ale skuteczne. Moim zdaniem inaczej
    się nie da.

    > ewentualnie w druga strone - podniesc wszystkie ograniczenia,
    > egzekwowac przestrzeganie, a potem ograniczac tylko tam gdzie sa
    > wypadki lub konkretne uzasadnienie jak powyzej.
    To jest rewolucja. Historia uczy że to jest złe i pochłania abyt dużo
    niewinnych ofiar. Trzeba zmieniać ewolucyjnie.

    > Albo np dotacje dla gmin na drogi uzaleznic od predkosci :-)
    To tak, ale gmina musi mieć możliwość rejestracji i możliwości karania tych,
    którzy chcą zmniejszyć jej dotacje.
    Przy okazji rozwiązał by się problem źródła finansowania tych dotacji :-)

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl