    From: tan <a...@a...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to w końcu jest z jazdą rowerem po chodnikach
    Date: Thu, 16 Sep 2004 15:29:04 +0200

    j...@p...onet.pl wrote:

    > Dzień dobry.
    > Mam pytanie jak w temacie. Jak to w końcu jest? Czy prawo o ruchu drogowym
    > pozwala rowerzystom hulać dowoli po chodnikach?

    Nie

    > A jeżeli nie, to co im na to pozwala?

    PoRD
    Art 33 pkt. 5
    "Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez
    kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone
    wyjątkowo, gdy:
    1) opiekuje się on osobą w wieku do lat 10 kierującą
    rowerem lub
    2) szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch
    pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż
    50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje
    wydzielonej drogi dla rowerów."

    > I jakie zasady ich obowiązują?

    PoRD
    Art 33 pkt. 6
    " Kierujący rowerem, korzystając z chodnika lub drogi
    dla pieszych, jest obowiązany jechać powoli, zachować
    szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym."

    > Jeszcze pół biedy, gdy jeden z drugim
    > robi to kulturalnie licząc się z pieszymi, ale jakże często pędzi taki
    > drapichrust jakby go parzyło siodełko, straszy przechodniów, a bywa, po prostu
    > taranuje. Mojego znajomego wywrócił gnojek i złamał mu rękę. Oczywiście szukaj
    > wiatru w polu. Kto zrobi z tym porządek. Jak długo jeszcze tej anarchii?

    No to masz uraz osobisty, ale... nie jesteś osamotniony:)
    Bo:
    1. Inni piesi również narzekają na rowerzystów na chodnikach
    2. Rowerzyści narzekają na pieszych łażących jak "święte krowy"
    po ścieżkach rowerowych
    3. Kierowcy narzekają na rowerzystów nieoświetlonych po zmroku
    lub jadących "slalomem"
    4. Piesi narzekają na kierowców parkujących tak, że nie da się
    przejść chodnikiem lub chamsko wyprzedzających na
    przejściach dla pieszych
    5. Rowerzyści narzekają na kierowców wymuszających pierwszeństwo
    parkujących na ścieżkach dla rowerów i wyprzedzających w
    nieprzepisowej i niebezpiecznej odległosci
    6. Kierowcy narzekają na pieszych włażących pod koła w
    nieprzepisowym miejscu i (często nietrzeźwych) pieszych
    chodzących "byle jak" po zmroku wzdłóż dróg

    I wiele by można tych narzekań jeszcze wymieniać.
    I wiesz co... wszyscy mają rację ;)

    tan
    Adres w nagłówku "antyspamowy". Pisz na: tan<małpa>z<kropka>pl